استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 999485
پنجشنبه - 9 اردیبهشت 1400 - 10:29
استاندار قم تاكيد كرد:

ضرورت تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری استان قم با بهره گیری از ظرفیت های ملی

استاندار قم با تاکید بر بهره برداری از مناطق نمونه گردشگری در حال ساخت با بهره گیری از ظرفیت های ملی گفت: تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری قابل واگذاری استان نیز باید در دستور کار میراث فرهنگی قم باشد.

ضرورت تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری استان قم با بهره گیری از ظرفیت های ملی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم طی سخنانی با اشاره به تفاهم نامه بنیادشهید و امور ایثارگران برای ایجاد اشتغال ایثارگران اظهار کرد: بایستی گزارشی از روند اجرای این تفاهم نامه ارائه شود.

استاندار قم ساماندهی حاشیه نشینی و مناطق آسیب پذیر را به عنوان یکی از اولویت ها مورد توجه قرار داد و افزود: در این راستا تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده است که باید با جدیت پیگیری شود.
سرمست تولید پارچه و چادر مشکی را از دیگر تفاهمات با ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد و افزود: بایستی زیرساخت های لازم برای احداث هرچه سریعنر این کارخانه از سوی دستگاه های اقتصادی و خدمات رسان فراهم شود.
وی بهره برداری از منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت و تعیین تکلیف منطقه گردشگری ۹۸ هکتاری پشت عوارضی قم را در حوزه گردشگری و زیارت ضروری دانست و ادامه داد: میراث فرهنگی قم باید پیگیری های لازم را در این راستا انجام دهد.
مقام عالی دولت در استان قم گفت: تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری قابل واگذاری استان باید در دستور کار میراث فرهنگی قم باشد و در این راستا از ظرفیت های ملی و استانی بهره گرفته شود.
استاندار قم خاطرنشان کرد: برای هر یک از طرح های اقتصادی بایستی فازبندی انجام شود تا طرح های در شرف بهره برداری هر چه سریعتر به سرانجام برسند.
سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بافت تاریخی شهر قم و ضرورت تفکیک آن با بافت فرسوده گفت: میراث فرهنگی باید برای تسهیل در اصلاح مقررات مربوط به بافت فرسوده و توسعه ی شهری در مناطق قدیمی برنامه عملیاتی ارائه کند.