استانها » البرز
کد خبر : 682666
دوشنبه - 19 فروردین 1398 - 20:40
گزارش می‌دهد

ضرورت اصلاحات در ساختار روابط عمومی شهرداری کلانشهر کرج

حواشی های موجود در عملکرد روابط عمومی شهرداری کرج به عنوان یکی از مسائل قابل توجهی است که اعتراض اعضاء شورای شهر را به ویژه در جریان مدیریت بحران باران های سیلابی ایجاد کرده است.

ضرورت اصلاحات در ساختار روابط عمومی شهرداری کلانشهر کرج

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، عملکرد روابط عمومی به عنوان یکی از شاخص های اصلی هر ارگانی بر کسی پوشیده نیست. با این وصف حواشی های موجود در عملکرد روابط عمومی شهرداری کرج به عنوان یکی از مسائل قابل توجهی است که اعتراض اعضاء شورای شهر را به ویژه در جریان مدیریت بحران باران های سیلابی ایجاد کرده است.

زمان زیادی از تذکر رحیم خستو به عنوان یکی از اعضاء شورای شهر به روابط عمومی شهرداری و شورای شهر کرج نمی گذرد با این وصف در نخستین نشست شورای شهر کرج که روز ۱۸ فرودین سال جاری باحضور استاندار البرز برگزار شد، بار دیگر مطالبات و انتقادهایی از عملکرد این بخش مهم از شهرداری کرج و شورای شهر مورد سوال قرار گرفت.

آنچنان که رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج طی این نشست بر لایحه دیگری مبنی بر تشکیل جلسه ای با مسوولین روابط عمومی های شهرداری کرج هر ۱۰ روز یکبار تاکید کرد.

دشتگرد در خصوص وظایف روابط عمومی اظهار داشت: این بخش، از اهمیت بسیاری برخوردار است « اما اکنون، حوزه روابط عمومی به قسمتی تبدیل شده که افراد از هر قسمتی تبعید می شوند، در این واحد به فعالیت می پردازند».

وی مطرح کرد: اطلاع رسانی از سوی شهرداری در خصوص حوادث سیل در ایام نوروز، بسیار ضعیف بود و روابط عمومی شهرداری کرج از توانایی تولید خبر برخوردار نیست و به اعتقاد بنده، تمام پرسنل روابط عمومی باید دارای تحصیلات مرتبط باشند.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از وجود دانشکده خبر در شهر کرج خبر داد و افزود: شهرداری کرج می تواند با انعقاد تفاهم نامه با این دانشکده، پرسنل روابط عمومی را برای آموزش خبرنگاری و ارتقا عملکرد به این دانشکده بفرستد.

سید علیرضا موسوی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج که در این نشست حضور یافته بود در پاسخ به این انتقادها،گفت: درخصوص اطلاع رسانی بحران ها شهرداری از استانداری هم پیشی گرفت تا جایی که شخص استاندار از شهرداری تشکر به عمل آورد اما احساس می کنم در این میان ناسپاسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بنده روابط عمومی شهرداری کرج هستم، ادامه داد: روابط عمومی شورای شهر موظف است پا به پای اعضا فعالیت کند و بنده روابط عمومی آن ها نیستم و تنها موظف به فعالیت در شهرداری در چهارچوب تعیین شده هستم اما اخبار شورا را نیز انتشار می دهیم.

سلیم نژاد از دیگر اعضاء شورای شهر در برابر این پاسخ مدیرروابط عمومی شهرداری کرج بیان کرد: شورای شهر و شهرداری کرج مکمل یکدیگر بوده و از هم جدا نیستند بنابراین روابط عمومی شهرداری کرج موظف به سرویس دهی به تک تک اعضای شورای شهر است.

دشتگرد ادامه داد: آنقدر صدای اعضای شورای شهر بلند است که نیاز به تعریف شهرداری و تشریح اقدامات توسط روابط عمومی شهرداری ندارند، اما حداقل اقدامات خود را به خوبی اطلاع رسانی کنند زیرا چیزی که در شهر نمود پیدا می کند، اقدامات شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری و شورای شهر یک مجموعه محسوب می شوند که باید وحدت خود را در رسانه های خود در معرض نمایش بگذاریم و کرج را بزرگ و حوزه بین الملل را فعال کنیم. همچنین همکاری و فعالیت های بین المللی و حضور در مجامع مختلف باید در دستور کار روابط عمومی قرار گیرد.

زارع مطرح کرد: مقرر شده است یک نشریه داخلی الکترونیک چهارشنبه هر هفته در خصوص مصوبات، فعالیت ها و نقطه نظرات شورای اسلامی شهر کرج تولید شود که در این زمینه، نیاز به افزایش کیفیت احساس می شود.

خستو از شهرداری کرج خواست تا تمامی پرداخت هایی که به نشریات و رسانه ها صورت می گیرد را جهت شفاف سازی به اعضای شورای شهر کرج ارائه دهند تا از نحوه مصرف منابع مالی آگاه شویم.

قدر مسلم با گذشت بیش از یک سال از عملکرد مدیریت روابط عمومی شهرداری کرج باید شاهد تحولات جدی در این واحد ساختاری شهرداری کلانشهر کرج باشیم با این وصف گمانه ها بر عملکرد نه چندان قوی و شاخص آن می رود.

انتهای پیام/گ ت/۱۱۰۵/س/۳