استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 999120
سه شنبه - 7 اردیبهشت 1400 - 13:05
استاندار قم:

ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا

استاندار قم با اشاره به اقدامات موثر خیرین قمی در حمایت از نیازمندان، بر ضرورت تشویق مردم برای توسعه ی کمک های مومنانه در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا تاکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد مردمی مقابله با کرونای استان قم طی سخنانی کسب رتبه ی دوم در ارائه تسهیلات کرونایی توسط استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: دامنه ی این بیماری به حدی بوده است که دولت به تنهایی قادر به ارائه ی بسته های حمایتی نبوده است.
وی بهره گیری از ظرفیت های خیرین و گروه های مردمی در کمک به اقشار آسیب پذیر در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگ کمک به نیازمندان و هم نوع دوستی، در استان قم نمود وی‍ژه ای داشته است.
سرمست با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی برای ساماندهی کمک های خیرین ادامه داد: تلاش کرده ایم تا افراد نیازمند مغفول مانده را هم حمایت کنیم.
وی حمایت از کارگران فصلی و خانواده های آسیب دیده از کرونا را در دستور کار مسئولان استان دانست و گفت: نیازمند یک موج حمایتی جدید برای پشتیبانی از نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا هستیم.
سرمست شیوع موج چهارم کرونا در کشور را مورد توجه قرار داد و با اشاره به همزمانی این موج با ماه مبارک رمضان گفت: انتظار این است که طرح مواسات و کمک های مومنانه در این ماه مبارک تقویت شده و خیرین به این مسیر ترغیب و تشویق شوند.
سرمست در بخش دیگری از سخنان خود استاندار قم تامین تجهیزات پزشکی را در اولویت کاری مسئولان دانست و با اشاره به پشتیبانی های دولت از کادر درمان افزود: اگر کمک های خیرین، طلاب، بسیج و سپاه و نیروهای مسلح نبود نمی توانستیم در مقابله با این بیماری توفیقی مطلوب بدست بیاوریم.
استاندار قم توسعه ی زیرساخت های درمانی استان قم در دوران کرونا را مورد توجه قرار داد و با اشاره به افتتاح و بهره برداری از بیمارستان امیرالمومنین طی ماه های اخیر گفت: امیدواریم در راستای افتتاح هرچه سریعتر بیمارستان مادر نیز پیگیری های لازم در حال انجام است و بزودی شاهد افتتاح و بهره برداری از آن خواهیم بود.
سرمست تامین ماشین مخصوص حمل واکسن را نیز در دستور کار مسئولان دانست و گفت: در خصوص واردات واکسن نیز خیرین اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم در این زمینه بررسیها و پیگیریهای لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.