استانها » البرز
کد خبر : 714874
پنجشنبه - 26 اردیبهشت 1398 - 17:38

ضرورت احصاء و بهره برداری از ظرفیت های البرز

استاندار البرز گفت: احصای دقیق ظرفیت ها و بهره برداری از فرصت های مطلوب حوزه های تولیدی، صنعتی و کشاورزی در سال رونق تولید ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه جلسه کارشناسی برای تصویب و اجرای سند توسعه ملی البرز طی دو هفته آینده تشکیل می شود، گفت: امسال باید با جدیت، تعامل و هم افزایی بیشتر در راستای تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه کاره سال های گذشته تلاش کنیم.

استاندار البرز افزود: احصای دقیق ظرفیت ها و بهره برداری از فرصت های مطلوب حوزه های تولیدی، صنعتی و کشاورزی در سال رونق تولید ضرورت دارد و درآمدهای حاصل از مالیات ها نیز باید با برنامه ریزی دقیق صرف شوند که علاوه بر اداره استان به تکمیل طرح های نیمه کاره نیز پرداخته شود.

وی با تأکید بر اینکه فضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید کارشناسی تر باشد، اذعان کرد: اگر دستگاهی در استان جرأت انجام وظایف قانونی خود براساس مدل ملی در سایه اتحاد و انسجام سه قوه را ندارد، مورد بازخواست و برخورد قرار می گیرد چراکه کار مردم نباید روی زمین بماند.

شهبازی با بیان اینکه فضاهای مازادی در البرز وجود دارد که باید به نفع استان از آن ها بهره برداری شود، مطرح کرد: در این زمینه اختیاراتی به نماینده دولت در استان ها داده شده است بنابراین باید با دقت نظر از این فضاها برای فعالیت های اداری و صادراتی بهره برد.

استاندار البرز به تشریح شرایط و ضعف زیرساخت های این استان پرداخت و خاطرنشان کرد: رشد سریع جمعیت از امکانات و زیرساخت های استان پیشی گرفته و این امر جز با نگاه ویژه ملی قابل حل نیست، بنابراین در نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار افزایش اعتبارات ملی در حوزه های مهمی همچون راه ها، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش شدم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه وجود ایثارگران برکات فراوانی را برای نظام و اسلام به دنبال داشته اند، باید به صورت ویژه در جهت رفع مشکلات آنان تلاش شود.

شهبازی گردشگری در طالقان و جاده چالوس را یکی از موضوعات مهم استان برشمرد و خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاران را به این مناطق مهم سوق دهیم و دستگاه های اجرایی متولی نیز اقدامات مؤثری در این زمینه انجام دهند.

استاندار البرز سند آمایش سرزمین را مهم خواند و اذعان کرد: توجه به این موضوع با برگزاری کارگروه های آموزشی باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۲/س/۱