استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 340771
دوشنبه - 11 تیر 1397 - 09:35
خبرنگار: مهري خزاعي

صنایع محور غرب مشهد بدور از آلایندگی

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: واحدهای صنعتی محور غرب مشهد بدور از آلایندگی هستند .

صنایع محور غرب مشهد بدور از آلایندگی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، فیروز ابراهیمی در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: ۵ هزار و ۶۷۴ واحد صنعتی استان با سرمایه گذاری ۱۵۲ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر فعالیت دارند.

ابراهیمی درخصوص آلاینده نبودن محور غرب مشهد افزود : ۴۰ درصد از واحدهای صنعتی استان در محور غرب مشهد متمرکز شده که شهرداری به بهانه آلایندگی آنها، نسبت به جابه جایی صنایع اصرار دارد..

وی در ادامه بیان کرد : با توجه به اینکه بر اثر سوء مدیریت، شهر مشهد توسعه طولی پیدا کرده است و در حالی که همه زیرساخت های محور غرب توسط واحدهای صنعتی در طول سالهای گذشته به وجود آمده، شهرداری به هر واحد الزام کرده که باید ۳۵ درصد از ملک خود را واگذار کرده و تنها در ازای مبلغ هنگفتی ادامه تولید داشته باشد.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: صنایع مستقر در محور غرب مشهد آلایندگی ندارند و اگر واحدی آلاینده باشد خود خانه صنعت قبل از دیگران اقدام می کند، ضمن اینکه در سال ۹۵، ۳۳۰ واحد صنعتی در استان آلاینده شناخته شد که اکنون این تعداد به ۱۱۰ واحد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان واقعی وارداتی نداشته اند، گفت: در این وضعیت باید ابتدا فساد اقتصادی از بین برود، نرخ ارز واقعی شود، جلو ویژه خواران و رانت خواران گرفته شده و بازار ثانویه برای عرضه ارز توافقی ایجاد شود.

ابراهیمی افزود: بخش خصوصی موافق شفافیت ارزی و شفافیت وضعیت کلیه فعالان اقتصادی کشور است؛ علاوه بر این بخش خصوصی بر شفافیت نظام مالیاتی و حوزه تامین اجتماعی اصرار دارد.

دبیر خانه صنعت استان با بیان اینکه قراردادهای شرکت های خدماتی از جمله برق، آب و گاز را با صنایع استان استعماری است، اظهار کرد: در زمستان گاز صنایع را قطع می کنند و در تابستان برق آنها را، این جفا در حق واحدها صنعتی استان است.