اخبار نهادها و سازمان‎ها » تولیدی » فاطمه جلالی
کد خبر : 1030533
شنبه - 21 مرداد 1402 - 13:31
درگفتگو با ربیع عنوان شد:

صدور ۳۸۵ پروانه استاندارد در استان اصفهان در سال جاری/الزام نظارت دستگاه‌های متولی برپیمانکاران به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد

عمر نامناسب ساختمان و حوادث ناگوار اتفاق افتاده بر اثر حوادث و بلایای طبیعی ؛ناشی از عدم استفاده از مصالح و مواد ساختمانی استاندارد و دارای کیفیت مناسب است.

صدور ۳۸۵ پروانه استاندارد در استان اصفهان در سال جاری/الزام نظارت دستگاه‌های متولی برپیمانکاران به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، عمر نامناسب ساختمان و حوادث ناگوار اتفاق افتاده بر اثر حوادث و بلایای طبیعی ؛ناشی از عدم استفاده از مصالح و مواد ساختمانی استاندارد و دارای کیفیت مناسب است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان درگفتگو با ربیع با اشاره به اهمیت و ضرورت استانداردسازی مصالح و مواد ساختمانی و عواقب جبران ناپذیر عدم اجرای این مهم گفت: عمر نامناسب ساختمان و حوادث ناگوار اتفاق افتاده بر اثر حوادث و بلایای طبیعی ناشی از عدم استفاده از مصالح و مواد ساختمانی استاندارد و دارای کیفیت مناسب است. لذا نظارت هرچه بیشتر دستگاه‌های متولی ساخت و ساز و الزام پیمانکاران پروژه‌های دولتی و خصوصی به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد الزامی است.

علی مالکی، با اشاره به اینکه قوانین و مقررات لازم جهت اجرای هر چه بهتر استانداردها و مصرف مصالح و کالاهای استاندارد در کشور به حد کافی وجود دارد افزود: متاسفانه در مرحله اجرا به علت عدم وجود حساسیت مصرف کنندگان و ناظران مربوطه این قوانین رعایت نمی شوند که موجب ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری در جامعه می شود.

***بررسی بیش از ۵۱ پرونده درکمیته علائم استان اصفهان

 مالکی همچنین از بررسی بیش از ۵۱ پرونده در پانصد و نود و یکمین کمیته علائم این اداره کل خبر داد و افزود:در این کمیته پرونده واحدهای متقاضی کاربرد علامت استاندارد در صنایع مختلف از جمله مکانیک و فلزشناسی، ساختمانی، شیمیایی و غذایی بررسی و در مورد آنها تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان اصفهان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های اعلامی سازمان ملی استاندارد در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد است.

مالکی خبر داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲تا کنون جمعا تعداد ۳۸۵ پروانه استاندارد در استان اصفهان صادر، تمدید وابطال گردیده است.

وی با ارائه فهرستی از ۶۹ فرآورده مورد مصرف در ساختمان که مشمول مقررات استاندارد اجباری می‌باشد گفت :کلیه مجریان، پیمانکاران، ناظران، کارفرمایان و ذینفعان جهت بررسی اصالت و اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول باید کد ده رقمی کالا را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند یا با مراجعه به آدرس https://isom.inso.gov.ir/parvaneh و ورود کد ده رقمی وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول را استعلام نمایند.

فاطمه جلالی