اقتصادی » تولیدی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1044516
پنجشنبه - 1 شهریور 1403 - 14:50
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان در گفتگو با ربیع اعلام کرد؛

صدور ۱۵ هزار مجوز کسب و کار در استان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان از صدور ۱۵ هزار مجوز کسب و کار در استان اصفهان خبر داد.

صدور ۱۵ هزار مجوز کسب و کار در استان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ناصر یارمحمدیان در گفتگو با خبرنگار کیمیای وطن افزود: این تعداد مجوز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا مردادماه جاری برای ۱۵ هزار و ۴۵۲ کسب و کارصادر شده است که ۴۲ هزار و ۲۹۶ مورد آن ملی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار و ۹۹۳ مجوز در انتظار تکمیل مدارک توسط متقاضی است. یارمحمدیان اظهارداشت: دو هزار و ۷۰۰ مورد نیز در انتظار تأیید مدارک توسط دستگاه‌های اجرایی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سرمایه گذاری خارجی و کمک آن به رشد اشتغال و انتقال تکنولوژی اشاره و عنوان کرد: از جمله برنامه های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران خارجی در استان است که در دوسال گذشته به کمک و حمایت های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان توانستیم جذب سرمایه خارجی خوبی داشته باشیم.

یارمحمدیان بیان داشت: یک نمونه از سرمایه گذاری خارجی موفق در استان «شرکت قهرمان فولاد» است که سرمایه گذار آن هندوستانی بود و با سرمایه ۵۰ میلیون دلار عملیات تولید محصول خود را از سال گذشته آغاز کرده است و  از آنجاییکه سرمایه گذاری خارجی در ایران به رشد اشتغال و انتقال تکنولوژی کمک میکند، یکی از اهداف اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران خارجی است که در یکی دوسال گذشته به کمک و حمایت های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان توانسته ایم جذب سرمایه گذاری خارجی خوبی داشته باشیم.

یارمحمدیان بیان داشت یک نمونه از سرمایه گذاری خارجی موفق در استان شرکت قهرمان فولاد است که منشا سرمایه آن هندوستان است و با سرمایه ۵۰ میلیون دلار عملیات تولید محصول خود را از سال گذشته آغاز کرده است و این شرکت در مدت زمان کمتر از یکسال ۳۰۰ هزار تن محصول فولادی به ارزش هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تولید و ۳۰۰ نفر اشتغال دائم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: دیگر پروژه موفق سرمایه گذاری خارجی ما شرکت«قهرمان فولاد آریا» است  که در زمینه تولید انواع محصولات فولادی و شمش فعالیت می کند.

زهرا زرفشانی