پیشخوان » تولیدی » دامون رشیدزاده » فوتبال و فوتسال » ورزشی
کد خبر : 840747
شنبه - 6 مهر 1398 - 11:36
شورش اصفهانی‌ها علیه تهرانی‌ها در لیگ برتر

صدر جدول طلایی شد

سرخآبی های پایتخت در دو دیدار حساس خود مقابل تیم‌های اصفهانی لیگ با یک شکست و تساوی متوقف شدند.

صدر جدول طلایی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرخآبی های پایتخت در دو دیدار حساس خود مقابل تیم‌های اصفهانی لیگ با یک شکست و تساوی متوقف شدند. سپاهان اصفهان در دیداری حساس در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را به خاک و خون کشید و در ورزشگاه فولادشهر نیز ذوب آهن با گل ثانیه‌های پایانی خود تیم استراماچونی را از رسیدن به پیروزی محروم کرد.

پرسپولیس – سپاهان

نبرد میان دو تیم پرسپولیس و سپاهان که به آل کلاسیویِ ایران معروف هست، همیشه جذاب و حساس است اما این دیدار بخاطر اتفاقات بازیِ دور برگشت لیگ هجدهم و همچنین دیدار نیمه نهایی جام حذفی از حساسیت بالا و ویژه‌ای برخوردار بود. هر کدام از دو تیم در صورت پیروز شدن در این دیدار می‌توانستند صدرنشین لیگ بشوند. امیر قلعه نویی سعی کرد با وجود کیانی و نور افکن که هر دو هافبکهای دفاعی هستند، در جنگ‌های میانه میدان پیروز باشد که اتفاقاً در مقابل هافبکهای فانتزی پرسپولیس، موفق هم بود. از طرفی کالدرون با قرار دادن انصاری و نعمتی، سعی کرد کانالهای کناری را ببندد تا سپاهانی نتوانند برای مهاجم هدف خود سانتر کنند که او هم تقریباً موفق شد نقشه خود را به اجرا بگذارد. خط دفاعی دو تیم در این بازی با تمرکز و دقت بالا نزدیک با مهاجمان کار کردند و آنها را کنترل کردند. بخصوص خط دفاعی سپاهان که تا اینجای لیگ در ۵ بازی هیچ گلی دریافت نکرده. در دیدارهای سنگین و نزدیک مانند همین بازی، شوت‌های از راه دور می‌تواند گره بازی را باز کند و کیروش استنلی که نشان داده مهاجم شوت زن و باهوشی است، این کار را انجام داد و با یک شلیک سنگین خط دفاع و دروازه بان پرسپولیس را در بُهت و حیرت فرو بُرد. بعد از گُل واکنش پرسپولیس بیشتر احساسی بود و با حملات پرتعداد ولی کم دقت نتوانستند راهی به دروازه سپاهان پیدا کنند. اما سپاهانی‌ها با تمرکز بیشتر توانستند بازی را کنترل کنند و برای بار دوم روی یک شوت از زاویه بسته، دروازه‌ی بیرانوندی را باز کنند که ظاهراً بعد از گُل اول روحیه خود را از دست داده بود. سپاهان توانست با ۳ امتیاز این بازی به صدر جدول برسد و به طلسم ناکامی‌های خود مقابل پرسپولیس پایان بدهد. پرسپولیس علی رغم این باخت همچنان در بالای جدول باقی ماند اما اولاً بعد از مدتها در ورزشگاه آزادی شکست خورد (اتفاقی که در لیگ هجدهم هرگز رخ نداد) و دوما نشان داد همچنان احتیاج به کار و هماهنگی بیشتری دارد.

ذوب آهن – استقلال

ذوب آهن درپنجمین بازی لیگ برتری خودش در شرایطی به دیدار استقلال رفت که علیرضا منصوریان با قرار دادن ۲ مهاجم در درون زمین قصد داشت از همان ابتدا خط دفاعی استقلال را تحت فشار قرار دهد. بازی در ده دقیقه ابتدایی به سمت استقلالی‌ها چربش داشت و انگیزه تبریزی در خط حمله باعث شد تا ابی ها در یکی دو مرحله بر روی دروازه ذوب آهن خطرساز شوند. اما ذوب آهن بعد از اینکه در ده دقیقه ابتدایی فشار استقلال را گرفت کم کم بر جریان بازی مسلط شد و موقعیت‌هایی را بر روی دروازه حریف ایجاد کرد اما عملکرد بازیکنان دو تیم به صورتی بود که زور ذوب آهن و استقلال در نیمه اول به هم نرسید تا در نهایت ۴۵ دقیقه ابتدایی با تساوی بدون گل به پایان برسد. اما نیمه دوم شرایطی متفاوت داشت و گل استقلال باعث شد بازی بسیار پرهیجان دنبال شود. اما ذوب آهنی‌ها خیلی زود جبران کردند تا روند بازی طبیعی دنبال شود. در نیم ساعت پایانی ذوب آهن تیم برتر میدان بود و کنترل بازی را در اختیار داشت اما یک شوت از راه دور از جانب فرشید اسماعیلی باز هم استقلال را پیش انداخت. در دادمه باز هم ذوب آهن با فشاری همه جانبه با ضربه ارسلان مطهری به گل رسید تا این بازی زیبا با نتیجه تساوی به پایان برسد. فرشید اسماعیلی با یک گل و یک پاس گل در کنار ارسلان مطهری و محمد نژاد مهدی بهترین‌های این بازی بودند. با این نتایج استقلال در جایگاه چهاردهم و ذوب آهن هم در رده سیزدهم جدول جای گرفتند.