استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 758003
پنجشنبه - 13 تیر 1398 - 21:21

صاحبان صنایع به کمک اشتغال زندانیان بیایند

مدیر آموزش و اشتغال ستاد مرکزی بنیاد تعاون زندانیان با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای زندانیان گفت: صاحبان صنایع برای کمک به اشتغال زندانیان وارد عرصه شوند.

صاحبان صنایع به کمک اشتغال زندانیان بیایند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حمیدرضاسانگرد پیش از ظهر امروز در ستاد خیرین توسعه اشتغال پایدار زندانیان خراسان شمالی اظهار کرد: پیامدهای اشتغال بر کسی پوشیده نیست و باعث دادن عزت‌نفس به زندانی و خانواده زندانی‌ها می‌شود و پول اشتغال زندانیان وقتی به‌دست خانواده‌اش می‌رسد از  فساد خانواده زندانی جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: در کشور ستاد خیرین نذر اشتغال را تشکیل داده‌ایم و این ستاد در استان‌ها هم تشکیل شود تا بتواند بستر اشتغال در زندان‌ها توسط بنیاد تعاون ایجاد شود.

مدیر آموزش و اشتغال ستاد مرکزی بنیاد تعاون زندانیان در ادامه بیان کرد: انتظار ما از صاحبان صنعت این است که به کمک اشتغال زندانیان بیایند و همانند زندان قم زمینه اشتغال زندانیان را فراهم کنند.

وی در خصوص اهداف ستاد خیرین اشتغال زندانیان افزود: ستاد خیرین زندانیان اهدافش ایجاد فضای هم‌افزایی برای اشتغال زندانیان است و ۹۰ درصد زندانیان قدرت یادگیری‌شان دو برابر افراد دیگر جامعه است.

سانگرد در ادامه بیان کرد: اگر زندانیان کار کنند خطرشان کمتر می‌شود تا نسبت به اینکه در زندان بنشیند و بیکار باشند که در همین خصوص سال گذشته زندانیان در صنعت در هرماه حدود ۲ میلیارد تومان دستمزد گرفته‌اند.

وی یکی از اتفاقات خوب را برند دار شدن محصولات زندانیان دانست و افزود: محصولات زندانیان با برند حامی به بازار ارائه می‌شود و این امر باعث هویت بخشیدن به تولیدات زندانیان شده است.

مدیر آموزش و اشتغال ستاد مرکزی بنیاد تعاون زندانیان در ادامه بیان کرد: زندان‌های استان قابلیت محور شدن برای ایجاد پوشاک و پک‌های بهداشتی را دارد و باید از ظرفیت فرش دستباف استان استفاده کرد.

سانگرد در انتها از ایجاد سامانه متمرکز در جهت ایجاد اشتغال برای زندانیان خبر داد و افزود: ثبات نیروی کار نیازمند ایجاد یک سامانه مشترک بین قوه قضاییه و زندان‌ها و بنیاد تعاون است.

انتهای پیام/