اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی » زهرا نصیری
کد خبر : 658342
شنبه - 11 اسفند 1397 - 15:04
نشست هم اندیشی مدیریت هوشمند آب؛ در دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان برگزار شد

شیشه فروش: نقش بی بدیل دانشگاه های علمی و کاربردی در اجرای طرح آمایش سرزمین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درنشست هم اندیشی مدیریت هوشمند آب؛ در دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان با تاکید بر این نکته که ما باید با شرایط جدید اقلیمی خود را منطبق سازیم گفت : تغییرات اقلیمی نظیر خشکسالی و طوفان های شدید و مسائلی همچون آلودگی هوا ،آلودگی منابع آب و گرد وغبار ناشی از دست درازی بی محابای بشر در عرصه های طبیعی است.

شیشه فروش: نقش بی بدیل دانشگاه های علمی و کاربردی در اجرای طرح آمایش سرزمین

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درنشست هم اندیشی مدیریت هوشمند آب؛ در دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان با تاکید بر این نکته که ما باید با شرایط جدید اقلیمی خود را منطبق سازیم گفت : تغییرات اقلیمی نظیر خشکسالی و طوفان های شدید و مسائلی همچون آلودگی هوا ،آلودگی منابع آب و گرد وغبار ناشی از دست درازی بی محابای بشر در عرصه های طبیعی است.

منصور شیشه فروش ادامه داد: جایگزینی گاز به جای استفاده از سوخت مازوت در پالایشگاه های اصفهان ، نصب فیلتر بر روی دودکش های صنایع آلاینده، خروج  صنایع  تا شعاع ۵۰ کیلومتری شهر ، شناسایی واحد های تولید آجر و گچ و قیر و برنامه ریزی برای خروج آن ها از منطقه ی شهری ،جایگزین کردن خودروهای فرسود ، توزیع سوخت یورو چهار ، تسریع در ساخت مترو و نصب دوربین های هوشمند از جمله اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا در چهارسال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ طرحی موفق نخواهد شد مگر اینکه همه در آن مشارکت داشته باشند اظهار داشت: امروز کشورهای مختلف با بهره گیری از کنوانسیون های بین المللی سعی دارند تا همکاری و مشارکت در راستای کاهش آلودگی های محیط زیستی را به صورت بین المللی دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه مخاطرات زیست محیطی در استان اصفهان شامل آلودگی هوا؛منابع آب و خاک است ادامه داد:با توجه به مشکلات کم آبی که دراصفهان در طی چند سال گذشته با ان روبه رو بوده ایم  این استان  از جمله استان هایی بوده است که با همکاری دانشگاه ها نسبت به اجرای طرح های زیست محیطی ،توسعه پایدار و آمایش سرزمینی  اقدام کرده است. در این برنامه وظایف هر دستگاهی مشخص شده است که بارگذاری بیش از اندازه بر منابع آبی نداشته باشیم.

شیشه فروش با اشاره به اینکه در برنامه آمایش سرزمین شهرداری ها مکلف به صرفه جویی برمنابع آبی هستند و در شورای برنامه ریزی استان به بسیاری از دستگاه ها برای برنامه ریزی به این موضوع تاکید شده است که برنامه های صرفه جویانه خود را برای مصرف آب ارایه کنند افزود:برای محقق شدن طرح امایش سرزمین نیاز به همکاری ویژه مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی است و در این زمینه دانشگاه های علمی و کاربردی با توجه به نقش بی بدیلی که در زمینه توانمند سازی اقشار مختلف جامعه  به عهده دارند در اجرای این طرح می توانند بسیار اثر گذار باشند.

گفتنی است در ادامه این شمراسم نیز کارگاه مشورتی با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاهی در زمینه راهکار های مدیریت هوشمند آب برگزار شد.