اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 702029
شنبه - 14 اردیبهشت 1398 - 17:08
دهنوی:

شیرابه پسماندها مدیریت می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: با توجه به آلودگی آلی چند صد برابری شیرابه پسماندها نسبت به فاضلاب خانگی، مدیریت این مایع خطرناک به منظور جلوگیری از نفوذ به منابع آبی زیرزمینی و خاک در دستور کار قرار گرفته است.

شیرابه پسماندها مدیریت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، علی دهنوی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه قانون، خواست مردم، پرداخت هزینه و مسئولیت اجتماعی از ارکان مهم حفاظت از محیط زیست و افزایش سطح سلامت جامعه است، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی در ارتباط فرد با جامعه و مسئولیت حقوقی و سازمانی او معنا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک همه نهادها با محیط زیست و سلامت افزود: چنانچه هر فرد نقش خود در جایگاه فردی و حقوقی را به درستی ایفا کند، نتایج بهتری برای سازمان و جامعه به دست می‌آید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بی‌توجهی به محیط زیست را ناشی از نبود آموزش و آگاهی دانست و عنوان کرد: روزانه حدود یک هزار تن پسماند در شهر اصفهان تولید می شود، سرانه تولید پسماند هر شهروند اصفهانی در حدود ۶۵۰ گرم است.

وی ادامه داد: پسماند تولید شده خطراتی دارد، اما خطرات این پسماند با آموزش صحیح کاهش پیدا می‌کند.

دهنوی با اشاره به فعالیت‌های سازمان پسماند در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی گفت: با توجه به آلودگی آلی چند صد برابری شیرابه پسماندها نسبت به فاضلاب خانگی، مدیریت این مایع خطرناک به منظور جلوگیری از نفوذ به منابع آبی زیرزمینی و خاک در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای پروژه‌هایی از قبیل احداث لاگون‌های تبخیری شیرابه و ساماندهی لندفیل شرق اصفهان شامل سلول بندی، مخزن گذاری و رس کوبی برای جلوگیری از نفوذ شیرابه و کنترل این مایع خطرناک در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر پروژه‌های این سازمان در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی خاطرنشان کرد: راه اندازی نخستین فرهنگ‌سرای زیست محیطی کشور، تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار کارتن پلاست ویژه پسماندهای خشک، تهیه و توزیع جعبه‌های ایمن پسماند ویژه پسماندهای خطرناک خانگی برای ۴۰۰ هزار خانواده اصفهانی و خلق کارکتری برای استفاده در آموزش‌های مدیریت پسماند از جمله اقداماتی بوده که در راستای جلب مشارکت شهروندان انجام شده است.

 وی تاکید کرد: انتظار می‌رود وضعیت پسماندها در شهر اصفهان در سال‌های آینده وضعیت بهتری داشته باشد.