اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی » بازار و بورس » برگزیده » عکس یک
کد خبر : 37712
چهارشنبه - 3 آذر 1395 - 10:47

شوک زمستانی در بازار میوه

در پی بروز تحرکات تورمی از اقلام مختلف کالایی، این بار میوه و سبزی در اصفهان با افزایش قیمت مواجه شد. این در حالی است که هنوز تا شب یلدا یک ماه باقی مانده و شوک فعلی قیمتی که در برخی اقلام میوه و سبزی تا ۳۰ درصد نیز ثبت شده، به دلایل دیگری رخ داده است و میوه فروشان حاضر در سطح شهر، وقوع بارندگی و سرد شدن یکباره هوا را یکی از دلایل آن عنوان می‌کنند.

شوک زمستانی در بازار میوه

به گزارش ربیع به نقل از کیمیای وطن، در پی بروز تحرکات تورمی از اقلام مختلف کالایی، این بار میوه و سبزی در اصفهان با افزایش قیمت مواجه شد. این در حالی است که هنوز تا شب یلدا یک ماه باقی مانده و شوک فعلی قیمتی که در برخی اقلام میوه و سبزی تا ۳۰ درصد نیز ثبت شده، به دلایل دیگری رخ داده است و میوه فروشان حاضر در سطح شهر، وقوع بارندگی و سرد شدن یکباره هوا را یکی از دلایل آن عنوان می‌کنند.

به گفته یکی از میوه فروشان اصفهانی، سردی هوا باعث شده که عرضه سبزی‌های پاییزی نظیر چغندر و شغلم کاهش یابد و مرکبات نیز با حجم کمتری نسبت به قبل به اصفهان انتقال یابند.

بر همین اساس بنا بر اعلام سازمان میادین شهرداری اصفهان، قیمت میوه در میادین تحت نظر این سازمان عبارت‌اند از: پرتقال تامسون شمال ۳ هزار و ۳۲۰ تومان، پرتقال وارداتی ۲ هزار و ۳۰۰ تومان، خرمالو ۳ هزار و ۷۰۰ تومان، خیار بوته‌ای هزار و ۲۰۰ تومان، کیوی ۳ هزار تومان، نارنگی کمالی ۳ هزار تومان و خیار درختی ۲ هزار و ۲۰۰ تومان. در بازار سبزی‌های نیز بادمجان دزفول ۷۰۰ تومان، بادمجان سفید هزار و ۴۰۰ تومان، بلال مکزیکی هزار و ۵۰۰ تومان، چغندر هزار و ۲۰۰ تومان و کاهو معمولی ۹۰۰ تومان قیمت گذاری شده‌اند.

 

انتهای پیام/