استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 647022
سه شنبه - 30 بهمن 1397 - 15:58
شهردار قم:

شهر امروز را نمی‌توان با قانون ۶۰ سال قبل اداره کرد/جایگاه شهرداری‌ها در سلسله مراتب کشوری ارتقا یابد

شهردار قم گفت: ما برای شهرداری‌ها نیازمند تحقق منابع پایدار، مدیریت یکپارچه و تقویت جایگاه شهرداری‌ها در سلسله‌ مراتب کشوری هستیم.

شهر امروز را نمی‌توان با قانون ۶۰ سال قبل اداره کرد/جایگاه شهرداری‌ها در سلسله مراتب کشوری ارتقا یابد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه شهرداری‌ها امروز ارگان صرف خدماتی نیستند و ارگانی‌هایی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستند، اظهار کرد: جمعیت شهرنشین در کشور بیش از ۷۰ درصد شده است و برای ارائه خدمات به آنها باید از علم روز استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به شهرداری‌ها بایدگسترده تر شود، گفت: ما برای شهرداری‌ها نیازمند تحقق منابع پایدار، مدیریت یکپارچه و تقویت جایگاه شهرداری‌ها در سلسله‌ مراتب کشوری هستیم.

شهردار قم اذعان کرد: در حوزه محیط زیست یک ارگان مستقل در کشور دارد در صورتی که ۷۰ درصد مردم شهرنشین هستند و این بخش به ارگانی دولتی وصل می‌شود و شهرداری می‌تواند پویاتر در این زمینه عمل کند.

وی با بیان اینکه نقش خدمات شهرداری‌ها بر سر سفره مردم کاملا مشخص است، گفت: اگر یک روز زباله شهر جمع‌آوری نشود مردم متوجه می‌شوند، یک روز حمل و نقل عمومی دچار مشکل شود مردم متوجه می‌شوند یا اگر یک روز ترافیک شهر مدیریت نشود مردم دچار مشکل خواهند شد و به همین خاطر نقش شهرداری‌ها بسیار مهم است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها خاکریزهای امنیتی کشور هستند، گفت: باید در حد این شان و اهمیت به آنها توجه شده و مباحث قانونی آنها حل شود.

وی با تاکید بر اینکه با قانون‌های سال ۱۳۳۴ نمی توان شهرداری‌های قرن ۲۱ را اداره کرد افزود: اگر این مشکلات حل شود می‌توانیم چشم‌انداز وسیعی برای آینده داشته باشیم.