استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 854798
یکشنبه - 21 مهر 1398 - 12:27
صبوری اعلام کرد:

شهروندان قمی هر گونه تخلفات ساختمانی را گزارش دهند

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم گفت: مردم می‌توانند هرگونه شکایت از اجرا نشدن مقررات ملی ساختمان و تخلفات ساختمانی را از طریق سامانه کشوری نظارت عالیه ماده ۳۵ گزارش دهند.

شهروندان قمی هر گونه تخلفات ساختمانی را گزارش دهند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حسن صبوری با بیان این مطلب گفت: سامانه کشوری نظارت عالیه ماده ۳۵ به نشانی (https://snam.mrud.ir) راه اندازی شده است که در این سامانه بخشی به عنوان ثبت شکایات مردمی ایجاد گردیده که شاکیان اعم از مالک، مهندس و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ورود به سامانه مذکور اقدام به ارسال مستندات و موارد مرتبط با عدم رعایت مقررات ملی ساختمان در پروژه های مشمول قانون نظام مهندسی را به اداره کل راه و شهرسازی استان ها گزارش نمایند.

وی افزود: شکایت ثبت شده مستقیما بر روی کارتابل معاون شهرسازی و معماری و رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و مسئول نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی قم قابل رویت بوده و مورد پیگیری قرار می گیرد و در اسرع وقت به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

صبوری ادامه داد: متقاضی نیز می تواند از طریق سامانه مذکور شکایت خود را پیگیری نموده و تمام مراحل ذکر شده توسط کارشناس محترم دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی کنترل و پیگیری می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۳۵، مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمانها و طرح های شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامی است؛ بر عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود و در صورتی که در حین بازدیدها به تخلفی برخورد نماید، با ذکر دلایل و مستندات دستور اصلاح یا جلوگیری از ادامه کار را به مهندس مسئول نظارت و مرجع صدور پروانه ساختمانی ذیربط ابلاغ نماید و تا رفع تخلف، موضوع قابل پیگیری است. در اجرای این وظیفه کلیه مراجع ذیربط موظف به همکاری می باشند.