سعید ابریشمی‌راد

شهردار کاشان عنوان کرد شهرک خاتم‎الانبیاء بهترین نقطه پایلوت شهری برای اجرای طرح‌های زیربنایی سلامت

سعید ابریشمی‌راد در آیین پایانی جشنواره فرهنگی هنری زیستاک، شهر خوب را شهری دارای شهروندی مسئول و مدیرانی پاسخگو دانست و گفت: همه  آن چیزی که معرف یک جامعه است فرهنگ آن است بر همین اساس شاخصه‌های توسعه‌پذیری در قالب فرهنگ مردم خلاصه می‌شود .

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سعید ابریشمی‌راد در آیین پایانی جشنواره فرهنگی هنری زیستاک، شهر خوب را شهری دارای شهروندی مسئول و مدیرانی پاسخگو دانست و گفت: همه  آن چیزی که معرف یک جامعه است فرهنگ آن است بر همین اساس شاخصه‌های توسعه‌پذیری در قالب فرهنگ مردم خلاصه می‌شود .

وی با بیان اینکه قدمت کاشان و تمدن این شهر وظیفه مردمانش را برای پاسداشت این جایگاه والا، سنگین‌تر می‌کند افزود: رفتار ما باید نشان از غرور و برگرفته از تمدن ریشه‌دار و چند هزار ساله این خطه داشته باشد.

شهردار کاشان، با اشاره به آغاز طرح شهریاران و عقد تفاهم‌نامه میان شهرداری و آموزش و پرورش کاشان بیان کرد: در این طرح، مباحث آموزش شهروندی بطور اصولی و کار به شیوه مشترک بین شهرداری و آموزش پرورش و در مدارس صورت می‌گیرد.

ابریشمی‌راد با تأکید بر اینکه برای بیشترین تأثیر در حوزه رفتار اجتماعی و شهروندی، باید از بنیاد مدرسه شروع کرد، گفت: وقتی صحبت از فرهنگسازی می‌کنیم دیگر موضوع اطلاع رسانی مطرح نیست چون همه می‌دانیم که باید زباله را تفکیک شده و در ساعت مشخص بیرون بگذاریم.

وی اضافه کرد: منظور از فرهنگ‌سازی، نهادینه کردن الگوهای رفتاری قابل تایید است که در علم جامعه‎شناسی فرآیند جامعه پذیری نامیده می‎شود و مدرسه یکی از مهم‌ترین ابزارهای اجرایی شدن آن محسوب می‌شود.

شهردار کاشان، با اشاره به به اجرای پروژه شهر سالم با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه  علوم پزشکی افزود: در شهر سالم تمامی مولفه‎های بهداشتی، ایمنی و محیط زیست برای تضمین کیفیت زندگی مردم در شهر مدنظر قرار می‌گیرد.

ابریشمی‌راد تصریح کرد: مسکن مهر به دلیل جمعیت سکونت یافته که جوان و دارای تحصیلات بوده بهترین نقطه پایلوت برای اجرای طرح‎های زیربنایی در حوزه بهداشت ایمنی و سلامت به منظور تحقق شهری سالم و در نهایت زندگی با کیفیت محسوب می‌شوند.

وی، با اشاره به اتفاقات مهم در شهرک خاتم الانبیاء گفت: افتتاح دو پارک و بزرگ‎ترین مجموعه ورزشی کاشان که کلنگ آن در دهه فجر بر زمین خورد و بهره‌برداری آن تا دو سال آینده محقق می‌شود نشان‌دهنده ظرفیت‌های مختلف این ناحیه شهری است.