اجتماعی » خانواده و جوانان » خواندنی » شهری » محیط زیست و گردشگری
کد خبر : 57070
یکشنبه - 27 فروردین 1396 - 04:33
در سال جاری رخ داد؛

شهردار منطقه۱۴ تهران: تملک و ساماندهی باغ رئیسی

شهردار منطقه۱۴ با اشاره به طرح تملک و ساماندهی باغ رئیسی گفت: سال گذشته با حضور شهردار تهران موضوع باغ رئیسی و تبدیل آن به فضای سبز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. امیدواریم امسال با تواقفی که با مالک صورت می‌گیرد این تصمیم محقق شود.

شهردار منطقه۱۴ تهران: تملک و ساماندهی باغ رئیسی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار منطقه۱۴ با اشاره به طرح تملک و ساماندهی باغ رئیسی گفت: سال گذشته با حضور شهردار تهران موضوع باغ رئیسی و تبدیل آن به فضای سبز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. امیدواریم امسال با تواقفی که با مالک صورت می‌گیرد این تصمیم محقق شود.

فرهود حمیدی فراهانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی باغ رئیسی اظهار کرد: این باغ در محله گذر پایین دولاب در ناحیه ۴ واقع شده است که ۷۰درصد از این ناحیه بافت فرسوده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مساحت باغ رئیسی حدود ۲۲ هزار و ۲۵۶ متر مربع است و بر اساس طرح تفصیلی حدود ۴۰ درصد آن از شمال در پهنه S۱۲۲ (تجاری) و ۵۵ درصد در پهنهG۲۱۱ (فضای سبز) قرار دارد،گفت: در سنوات گذشته قراردادی با مالک منعقد و این ملک به دو قطعه تقسیم شد. بر اساس رای کمیسیون ماده ۵۵ مبنی بر احداث بنا و بر اساس ضوابط دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری ۱۴ هزار و ۶۹۰ متر مربع از باغ برای تغییر کاربری و تبدیل آن به فضای سبز باید در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

شهردار منطقه ۱۴ افزود: بخشی از قسمت جنوبی باغ که پهنه S۱۲۲ محسوب می‌شود و کاربری تجاری دارد به محدوده خاوران مربوط است و در عمل با ساماندهی این بخش می‌توان به رونق کسب و کار در محدوده خاوران امیدوار بود.

به گزارش شهرنوشت، حمیدی فراهانی در پایان با اشاره به زمان تملک و ساماندهی باغ رئیسی گفت: یکی از اهداف ما در سال ۹۶ تعیین تکلیف این باغ ۸۰ ساله است و امیدواریم با این اقدام نه تنها سرانه فضای سبز منطقه افزایش یابد بلکه شاهد رشد و رونق اقتصادی نیز باشیم.

منبع: ایسنا/۲۰۶