استانها » تهران » تولیدی » صدیقه عباسی نیک
کد خبر : 880792
سه شنبه - 21 آبان 1398 - 11:23
شهردار منطقه۱۹ درانتخابات شهردار مدرسه

شهردار مدرسه طرحی برای تمرین دموکراسی در شهر است

بیست و یکمین دوره از انتخابات طرح شهردار مدرسه با حضور جمعی از مسئولین شهرداری و آموزش و پرورش در مدرسه نمونه دولتی حاج عبدالحسین زمانی منطقه ۱۹ برگزار شد.

شهردار مدرسه طرحی برای تمرین دموکراسی در شهر است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در این مراسم علی توکلی شهردار منطقه مهمترین نتیجه اجرایی این طرح را مدیریت پاسخگو دانست و گفت: شهردار مدرسه طرحی برای تمرین دموکراسی در شهر است ومشارکت دانش آموزان به نوعی مطالبه گری از مدیریت شهری و ایجاد مدیریت پاسخگو می انجامد.
وی از دانش آموزان خواست تا با کمک به مأموریت های شهرداری از جمله نهادینه کردن تفکیک پسماند از مبدأ، کمک به حفظ محیط زیست و نگهداشت معابر، رعایت نظم و مقررات ترافیکی و کمک به کاهش آلودگی هوا به ارتقاء توانمندی خود نیز کمک کنند.
توکلی با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان تأکید کرد: نگاه دانش آموزان به آینده یک نگاه رو به رشد بوده و برای کشور تأثیرگزار باشند.
هادی حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه نیز در این مراسم شهرداران مدرسه را پل ارتباطی مؤثر و ماندگار بین آموزش و پرورش و شهرداری معرفی و اظهار کرد: تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، مشارکت جویی، تمرین مسئولیت پذیری، تقویت روحیه نقد و انتقادپذیری و نیز کسب مهارتهای جدید از اهداف مهم طرح شهردار مدرسه هستند.
براساس این گزارش در این مراسم ضمن قرائت بیانیه بیست و یکمین دوره طرح انتخاب شهردار مدرسه، هدیه ای به رسم یادبود به پدر شهید زلفی از میهمانان مراسم، توسط شهردار و مدیر آموزش و پرورزش منطقه اهدا شد.
در پایان نیز دانش آموزان با انداختن رأی خود در صندوق ها مشارکت فعال خود را در این طرح به نمایش گذاشتند.