استانها » البرز
کد خبر : 475137
شنبه - 21 مهر 1397 - 23:16
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی:

شهردار غیربومی برای کرج مناسب نیست/اعضای شورای شهر از خودخواهی دست‌بردارند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه ثابت کرده است تصدی پست شهردار برای افراد غیربومی خوب نیست و عملکرد مناسبی نخواهند داشت بنابراین شورا هر چه زودتر تکلیف این موضوع را روشن کند.

شهردار غیربومی برای کرج مناسب نیست/اعضای شورای شهر از خودخواهی دست‌بردارند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، عزیز اکبریان امروز گفت:  در خصوص به جمع‌بندی نرسیدن اعضای شورای شهر کرج برای  انتخاب شهردار باوجود گذشت بیش از یک سال باید گفت، کش‌وقوس این انتخاب زیادی به درازا کشیده شده است و پس از سه مورد معرفی کاندیدا، شورای شهر کرج در حال بررسی گزینه‌های جدید است.

وی بابیان اینکه قانون و اختیار در دست اعضای شورای کرج است اظهار کرد: به‌عنوان یک شهروند اعلام می‌کنم که گزینه غیربومی نمی‌تواند در این جایگاه موفق باشد، هرچند بنده به‌عنوان نماینده نظر خود را تحمیل نمی‌کنم ولی رسالت خود را برای تذکر انجام می‌دهم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با هشدار نسبت به فرصت سوزی و اتلاف وقت برای انتخاب فرد اصلح تصریح کرد :ورود افراد غیربومی و خارج از بدنه شهرداری با جابه‌جایی‌ها و انتقال نیروها و تغییرات در شهرداری همراه خواهد بود و این مسئله نارضایتی‌های گذشته را تکرار خواهد کرد.

اکبریان افزود: باید از گذشته درس گرفت و بررسی گذشته شهرداری کرج حتی در مناطق شهرستان‌هایی مانند کمال شهر و ماهدشت، اثبات کرده است که شهرداران غیربومی در عین توانمندی موفق عمل‌نکرده  و همکاری لازم دریافت نشده است، پس مطلوب کنونی برای کرج، فقط یک فرد بومی می‌تواند باشد.

وی تأکید کرد: شوراها منتخبین مردم هستند و باید عالمانه و با آگاهی تصمیم بگیرند و شهر را از این رکود و کسادی پروژه‌های عمرانی خارج کنند حتی اگر اعضای شورای شهر به دنبال نیروهای خوب بومی هم جناح خودشان هستند باید سریع‌تر تصمیم‌گیری نمایند.

نماینده مردم کرج، آسارا، اشتهارد و فردیس در مجلس علت تأخیر در بسیاری از پروژه‌های عمرانی را بلاتکلیفی شهرداری کرج دانست و اظهار داشت: پروژه‌های مهم عمرانی کرج نه‌تنها پیشرفت نداشته بلکه در پروژه‌های  قبلی نیز دچار رکود و بلاتکلیفی هستیم ، به‌طور مثال، پروژه قطار شهری و بزرگراه شمالی در آستانه تعطیلی قرارگرفته‌اند و پروژه بزرگ پل حصارک، پل مهر ویلا و پروژه میدان سپاه بلاتکلیف مانده‌اند که این اتفاقات برازنده کلان‌شهری مانند کرج نیست.

اکبریان افزود: شهروندان کرج بدانند ما در قالب یک پیشنهاد از اعضا شورای شهر کرج، تقاضا کردیم اگر در بین گزینه‌های انتخابی شورا دو فرد بومی وجود داشت به فردی که رای بیشتری آورد، رای مثبت بدهند و دست از اعمال سلیقه و تحمیل عقاید برداشته و کمک کنند تا شورا از منیت و فردیت خارج‌شده و به یکپارچگی برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با روشن شدن هرچه زودتر این وضعیت، شهر از کسالت و سردرگمی فعلی رهایی خواهد یافت.

انتهای پیام/۳۳۹۳