استانها » تولیدی » خبر پوششی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 592365
یکشنبه - 9 دی 1397 - 13:41
مهندس مهدوي رئيس موسسه بازيافت استان مازندارن:

 شهرداری بابل از پیگیرترین و فعالترین شهرداری ها در امر تفکیک زباله از مبدا در استان مازندران

مهندس مهدوی رئیس موسسه بازیافت استان مازندارن در سومین کارگاه آموزشی طرح پسماند از مبدا گفت: شهرداری بابل از پیگیرترین و فعالترین شهرداری در امر تفکیک زباله از مبدا است که نه تنها در سطح شهر بلکه در سطح شهرستانی اقدام نموده اند و جایگاه بسیار خوبی در این حوزه دارند و جا دارد در اینجا از خانم فیروزپور رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بابل که در این زمینه بسیار فعالانه عمل نموده اند تشکر نمایم.

 شهرداری بابل از پیگیرترین و فعالترین شهرداری ها در امر تفکیک زباله از مبدا در استان مازندران

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مهندس مهدوی رئیس موسسه بازیافت استان مازندارن در سومین کارگاه آموزشی طرح پسماند از مبدا گفت: شهرداری بابل از پیگیرترین و فعالترین شهرداری در امر تفکیک زباله از مبدا است که نه تنها در سطح شهر بلکه در سطح شهرستانی اقدام نموده اند و جایگاه بسیار خوبی در این حوزه دارند و جا دارد در اینجا از خانم فیروزپور رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بابل که در این زمینه بسیار فعالانه عمل نموده اند تشکر نمایم.

وی افزود: طی پایشی که در ماه های گذشته انجام دادیم روستاهای بابل نیز به امر تفکیک زباله آگاهی کامل داشته اند و این نشان از حضور شهرداری در کل شهرستان بابل برای این امر می باشد.

مهندس مهدوی مهمترین بحث در استان مازندران را بحث تفکیک پسماند از مبدا عنوان نمود و ادامه داد: از آذر ماه سال گذشته کلید این پروژه زده شد و با حمایت استانداری این طرح بسیار موفق عمل کرده و بعضی از شهرداری ها در این امر پیگیری جدی و بسیار خوبی داشته اند.

ایشان جدی ترین دغدغه های استاندار را بحث تفکیک زباله در استان بیان کرد و گفت: استاندار خواستار پیگیری جدی این مسئله از شهرداری ها شدند.

رئیس موسسه بازیافت استان مازندارن همچنین عنوان کرد: حداقل کاری که می توان انجام داد بحث جداسازی زباله از مبدا است که با این کار میتوانیم ٢۵ تا ٣٠ درصد زباله را کاهش دهیم چراکه طبیعت متعلق به همه ماست و باید در حفظ آن بکوشیم.

وی ادامه داد: مهمترین وظیفه شهرداری تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی این طرح می باشد و از شهرداریها انتظار داریم که ناظر حامیان باشند و از آنان در این امر حمایت نمایند و شهرداریها نباید به حوزه پسماند بعنوان حوزه درآمدی نگاه کنند چرا که ارزش و حفظ سلامتی شهر و جامعه خیلی بیشتر و مهمتر از بحث درآمدی آن است و همچنین بحث طرح تفکیک زباله از مبدا و پسماند باید از الویتهای هر شهرداری باشد.

ایشان در پایان از شهرداری بابل بدلیل برگزاری این کارگاه آموزشی تقدیر و تشکر نمود.

در پایان از شهرداری بابل به همراه ١٠ شهرداری دیگر که در امر تفکیک زباله از مبدا مشارکت فعال داشتند تقدیر شد.