تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 246830
پنجشنبه - 17 اسفند 1396 - 14:02

شرکت ARM از پردازنده های گرافیکی Mali-G52 و Mali-G31 رونمایی کرد

شرکت ARM پردازنده های گرافیکی Mali-G52 و Mali-G31 را معرفی کرد که به ترتیب برای گوشی های هوشمند میان رده و پایین رده طراحی شده اند.

شرکت ARM از پردازنده های گرافیکی Mali-G52 و Mali-G31 رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،نزدیک به یک سال پیش شرکت ARM از پردازنده گرافیکی Mali-G51 برای چیپست های میان رده رونمایی کرد. برخلاف انتظارها تولیدکنندگان از این پردازنده گرافیکی در محصولات خود استفاده نکردند و به جای آن دستگاه های تولیدی خود را به پردازنده های گرافیکی Mali-G71 و Mali-G72 مجهز کردند. این کمپانی به تازگی پردازنده های گرافیکی Mali-G52 و Mali-G31 را معرفی کرده است.

پردازنده گرافیکی Mali-G52

بر اساس وعده شرکت ARM پردازنده گرافیکی Mali-G52 نسبت به نسل گذشته ۳۰ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. با استفاده از این پردازنده گرافیکی سازندگان چیپست می توانند با حفظ قیمت پایین تراشه های خود، فریم ریت بالاتری را برای دستگاه ها به ارمغان آورند. در زمینه مصرف انرژی نیز این پردازنده ۱۵ درصد بهینه تر است.

با توجه به این موضوع که در سال ۲۰۱۸ قرار داریم، استفاده از هوش مصنوعی در پردازنده ها تا حدودی اجباری به نظر می رسد. پردازنده گرافیکی Mali-G52 از این قاعده مستثنی نیست و در زمینه یادگیری ماشینی نسبت به گذشته ۳.۶ برابر عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

پردازنده گرافیکی Mali-G31

شرکت ARM از پردازنده گرافیکی Mali-G31 به عنوان جایگزینی برای Mali-400َ رونمایی کرده است. در حالی که این پردازنده گرافیکی تقریبا ۲۰ درصد ابعاد کوچک تری نسبت به Mali-G51 MP2 دارد، عملکرد یکسانی را با این تراشه از خود نشان می دهد.

پردازنده های گرافیکی Mali-G52 و Mali-G31 از OpenGL ES 3.2 و Vulkan پیشتیبانی می کنند.

این شرکت علاوه بر معرفی این پردازنده های گرافیکی از واحد پردازش تصویر Mali-D51 و پردازنده ویدیوی Mali-V52 نیز رونمایی کرد. ویدیوهای ۴K انکود شده توسط Mali-V52 تا ۲۰ درصد کیفیت بهتری دارند. این پردازنده می تواند ویدیوهای ۴K و ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نیز انکود کند. واحد پردازش تصویر Mali-D51 در زمینه رندر رابط کاربری ۳۰ درصد انرژی کمتری نسبت به پردازنده گرافیکی مصرف می کند.