تولیدی » سمیرا قادری ندیب
کد خبر : 1028874
چهارشنبه - 24 خرداد 1402 - 16:51
با حضور در نمایشگاه ملی آبادیران مطرح شد:

 شرکت افرا توربین انرژی پاک فعال در ساخت توربین های بادی ویژه‌ای مناطق محروم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حیدریان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان افرا توربین انرژی پاک از پارک علم و فناوری همدان با حضور در نمایشگاه ملی آبادیران گفت: این شرکت، تولید کننده توربین های بادی محور عمودی خانگی می باشد، به طوری که به جهت وزش باد بستگی ندارد چرا که دارای وزن سبک و دور […]

 شرکت افرا توربین انرژی پاک فعال در ساخت توربین های بادی ویژه‌ای مناطق محروم
به گزارش پایگاه خبری ربیع، حیدریان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان افرا توربین انرژی پاک از پارک علم و فناوری همدان با حضور در نمایشگاه ملی آبادیران گفت: این شرکت، تولید کننده توربین های بادی محور عمودی خانگی می باشد، به طوری که به جهت وزش باد بستگی ندارد چرا که دارای وزن سبک و دور نامی توان تولید این توربین ها ۱۰۰ آر پی ام است این در حالیست که نمونه های مشابه آن ۶۰۰ آر پی ام و دیزل ژنرال تورها ۴۰۰ تا ۱۴۰۰ آر پی ام می باشد.

وی افزود: سطح مخزن پره های این توربین ها باعث می شود یک و نیم متر بر ثانیه شروع به چرخش کند و در واقع آنچه که این محصول را خاص و منحصر به فرد می کند شروع به چرخش در سرعت های باد پایین است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان افرا توربین انرژی پاک خاطرنشان کرد: موضوع پایان نامه کارشناس ارشد بنده در دانشگاه علم و صنعت، توربین بادی محور عمودی خانگی بود که تولیدی آن را آغاز و اکنون تعدادی از دانشجویان نخبه کشور در دانشگاه تهران و علم و صنعت در این شرکت مشغول به فعالیت می باشند.

حیدریان با بیان اینکه هدف از ساخت توربین ها تولید انرژی و برق است بیان داشت: یکی از کاربردهای این توربین ها به صورت نیروگاهی و اتصال به شبکه است و این در حالیست که اکنون در کشور ما نیروگاه خانگی به عنوان یک نیاز تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیروگاه خورشیدی در کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد، ابراز داشت: هدف از شرکت در نمایشگاه ملی آبادیران این است که محصول شرکت ما در مناطق محرومی که پتانسیل انرژی بادی خوبی دارند، کارآیی دارد همانند شرق کشور ، مرز بین ایران و افغانستان که باد خیز می باشد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تدوین شده با مشارکت نهاد‌های دولتی و حاکمیتی، خیریه‌ها و سمن‌های فعال در زمینه محرومیت زدایی در کشور در حال برگزاری است.

نخستین نمایشگاه آبادیران با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان، طی روز‌های ۲۳ تا ۲۵ خرداد از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.