استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 730755
یکشنبه - 12 خرداد 1398 - 22:18

شبکه بینش مطهر در خراسان شمالی راه اندازی شد

مسئول موسسه بینش مطهر خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی این مجموعه از سال گذشته گفت: با توجه به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر مطالعه کتب شهید مطهری، این مجموعه در سال جاری به ایجاد شبکه‌سازی فرهنگی بر مبنای کلام شهید مطهری در استان اقدام می‌کند.

شبکه بینش مطهر در خراسان شمالی راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس؛ علی سعیدی  اظهار کرد: بینش مطهر بیشتر از این یک موسسه باشد، یک شبکه است که اعضای آن مجهز به یک نظام فکری مستحکم، متقن، جامع و نفوذ ناپذیر، مبتنی بر آثار و مبانی فکری شهید علامه مطهری (ره) هستند.

وی با تبیین اهداف این موسسه افزود: این شبکه، یک هدف اصلی دارد و آن «تربیت مربیانی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدی (ص)» است که اکنون با مدیریت آقای دکتر هاشمی گلپایگانی، این شبکه در سراسر کشور وجود دارد و فعالیت می‌کند.

مسئول موسسه بینش مطهر خراسان شمالی ادامه داد: بیش پژوهان و اندیشه جویانی  بسیاری، مشتاقانه به دنبال کسب علم، معرفت و نظام فکری اسلامی به ثبت‌نام در طرح و عضویت در شبکه در آمده‌اند.

وی با تشریح فرآیندهای آموزشی این مجموعه گفت: فرآیند تحقق و ایجاد نظام فکری اسلامی در این موسسه مبتنی بر آثار شهید مطهری (ره) در ۴ سطح و ۱۱ مرحله تدوین‌شده که با یک سیر خاص از آسان به مشکل، کتب را که درواقع همان سیر منظم مطالب، بیانات و دست نوشته‌های شهید بزرگوار بوده، در اختیار بینش پژوهان قرار می‌دهد.

سعیدی خاطرنشان کرد: مدل آموزشی مورداستفاده در دوره‌های مطالعاتی موسسه، اتخاذ یافته از مدل آموزشی حوزه‌های علمیه است، یعنی مباحثه و تدریس، همفکری و آموزش بوده  که به تعبیری سفره‌ای است که همه  به  قدر توان می‌توانند از آن کسب معرفت کنند.

وی مخاطبان این طرح را عموم مردم جامعه عنوان کرد و افزود: مخاطب ما همه مردم و عموم جامعه است و برای نخبگان و فعالان فکری و فرهنگی نیز دوره‌های تخصصی و ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

مسئول موسسه بینش مطهر در استان به اقدامات این مجموعه طی تابستان سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در خراسان شمالی، از تابستان،۹۷ با تعداد ۲۰ بینش پژوه در محل بسیج دانشجویی استان آغاز شد و امروز تقریباً در استان فراگیر شده است و قریب به ۱۵۰ اندیشه جو تا به این لحظه در دوره‌های مطالعاتی این دوره شرکت کرده‌اند که امید است این شبکه روز به روز در استان تقویت شود.

وی مهم‌ترین سرمایه هر کشور و جامعه را نیروی انسانی آن جامعه می‌باشد برشمرد و افزود: جامعه ما باوجود ۴۰ میلیون جوان ۱۵ تا ۴۰ سال، فرصت بسیار مغتنمی است تا در جهت ارتقاء معرفت، فکر و فرهنگ جامعه، سفره معرفت را برای جوانان مهیا، آماده و پهن کنیم.

سعیدی در انتها با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئله کتاب‌خوانی و نهضت کتاب‌خوانی در مجموعه‌های دانشجویی تأکید کردند که این موضوع را احتیاجی برای این قشر از جامعه دانسته و بر کتاب‌های شهید مطهری نیز تأکید کرده‌اند که از تمامی اقشار مختلف مردم استان به‌خصوص جوانان دعوت می‌شود تا در این شبکه معرفتی شرکت کنند.

انتهای پیام/