استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 391600
سه شنبه - 30 مرداد 1397 - 19:04
استاندار خراسان شمالی:

شاخص‌های خراسان شمالی رضایت‌بخش نیست / عدم کار اساسی برای پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه شاخص‌های استان در وضعیت فعلی رضایت‌بخش نیست، گفت: کار اساسی برای انجام پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور در خرداد ۹۴ تاکنون انجام‌نشده است.

شاخص‌های خراسان شمالی رضایت‌بخش نیست / عدم کار اساسی برای پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ، محمدرضا خباز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به کمرنگ شدن امربه‌معروف و نهی از منکر در کشور اظهار کرد: این گرفتاری کشور است و باید با نقد منصفانه به قوام جامعه کمک کرد.

وی از حرکت به‌سوی شفافیت خبر داد و با اشاره به اینکه عدم شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی مردم را رنج می‌دهد گفت: همه‌کسانی که مسئولیت می‌پذیرند باید پاسخگو باشند که در ایام هفته دولت ۸۹۳ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۷۶۱ میلیارد تومان در خراسان شمالی به افتتاح می‌رسد.

خباز با اشاره به اینکه دولت در ماه‌هایی برای حقوق کارمندان نیز در آخر ماه مشکل دارد افزود: آهنگ عمران و آبادانی با حجم پروژه‌های قابل‌افتتاح نشان داده است که کاسته نشده و روبه‌جلو حرکت می‌شود.

وی نبود آمار دقیق در کشور و استان را ازجمله نقص‌های موجود دانست و افزود: طی یک الی دو سال آینده آمارها باید به‌روز و به لحظه باشد تا این مشکل در همه دستگاه‌های استان برطرف شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی از اختلاف در فهم دو دستگاه برای تشخیص انبار و احتکار خبر داد و گفت: هر انباری که احتکاری بودن کالاهای آن محرز می‌شود بایستی به‌سرعت و در جهت ایجاد احساس امنیت و آرامش اقدام به عرضه کالا در بازار کند که از وظایف مجموعه صنعت، معدن و تجارت است.

وی سه اولویت نخست استان را بهره‌مندی از فرصت گردشگری، ایجاد توجیه برای صنایع و ارتقای تولیدات آنها و همچنین تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی دانست و افزود: موسیقی اصیل و جاافتاده استان را می‌توان باعث ایجاد تحولاتی در این منطقه پیگیری کرد.

خباز مشکل نهایی احداث پتروشیمی را رفع عدم موافقت شرکای شرکت شستا عنوان کرد و افزود: موافقت وزارت دفاع به‌عنوان یکی از شریکان حاصل‌شده و در حال رایزنی برای جلب موافقت شریک دیگر و سهامدار دیگر این پروژه، که وزارت آموزش‌وپرورش است هستیم و جزو اولویت‌های اجرایی بنده است.

وی راه‌آهن گرگان، بجنورد، مشهد را از نان شب واجب‌تر عنوان کرد و افزود: پیگیری‌های لازم از طریق روش‌های مختلف اجرا در حال انجام بوده و برای دیدار با وزیر راه جهت مذاکره برای موضوعاتی ازجمله، بزرگراه، فرودگاه و راه‌آهن درخواست وقت شده که تاکنون این امر میسر نشده است.

استاندار خراسان شمالی همچنین از لزوم به اتمام رسیدن پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور طی سال گذشته سخن به میان آورد و ادامه داد: نباید کار انجام پروژه‌های مصوب رئیس‌جمهور به سال ۹۷ کشیده می‌شد اما متأسفانه کار اساسی انجام‌نشده و دنبال به اجرا درآوردن آنها هستیم.

وی با اعلام  عدم رضایت شخصی خود در خصوص شاخص‌های استان گفت: از زمان تأسیس خراسان شمالی رشد صورت گرفته اما دوست داشتم بیشتر از این پیشرفت حاصل می‌شد و شاخص‌های این استان هم‌اکنون رضایت‌بخش نیست.

خباز همچنین در این جلسه از آماده بودن کتابخانه عمومی بجنورد برای بهره‌برداری و افتتاح، پیگیری دستگاه قضا در خصوص انتشار کلیپ غیرواقعی توسط یکی از مسئولان شهری بجنورد و از تلاش برای به فعلیت رساندن پتانسیل‌های بالقوه استان با استفاده از مدیران کارآمد خبر داد.

گفتنی است این نشست خبری قریب به ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید.

انتهای پیام/