استانها » تولیدی » خبر پوششی » زلیخا صفری راسته کناری » گیلان
کد خبر : 517654
یکشنبه - 20 آبان 1397 - 12:01
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان

سیر صعودی پیر شدن جمعیت گیلان روندی هشدار دهنده دارد/تدوین برنامه جامع آموزشی مددکاری حرفه ای سالمندان در گیلان

معاون اجتماعی این دانشگاه از تربیت مددکار حرفه ای سالمندان در این استان خبر داد وخاطر نشان کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۳ درصد جمعیت گیلان بالای ۶۰ سال است و روند پیر شدن استان نیز به سرعت درحال وقوع است.

سیر صعودی پیر شدن جمعیت گیلان روندی هشدار دهنده دارد/تدوین برنامه جامع آموزشی مددکاری حرفه ای سالمندان در گیلان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون اجتماعی این دانشگاه از تربیت مددکار حرفه ای سالمندان در این استان خبر داد.

علی داوودی افزود: در راستای اجتماعی شدن سلامت و استقرار پروژه نشاس (نظام شبکه اجتماعی سلامت) در استان گیلان تمامی افرادی که به عنوان مددکار در منازل به سالمندان خدمات ارائه می دهند، باید آموزش های لازم و متناسب با گیرندگان این نوع خدمات را فرا گرفته باشند.

وی با اشاره به برنامه مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان برای تربیت یک هزار مددجو داوطلب و نگهداری و مراقبت از سالمندان در منازل شخصی اظهار داشت: این افراد باید دوره ۵۰ ساعت آموزش شامل شناخت اولیه بیماری ها، تروماهای سالمندان، آشنایی اولیه با داروهای شایع در سالمندان، آشنایی با سیستم درمانی و غیره را بگذرانند تا گواهی لازم را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۳ درصد جمعیت گیلان بالای ۶۰ سال است و روند پیر شدن استان نیز به سرعت درحال وقوع است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان همچنین از تدوین برنامه جامع آموزشی مددکاری حرفه ای سالمندان برای سایر گروه های هدف در استان خبر داد.