به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، رضا فاضلی با بیان اینکه ۹۸ بیمار مبتلابه ایدز در این استان شناسایی‌شده است، اظهار کرد: اکنون ۶۰ نفر از بیماران در این استان ساکن هستند.

وی ادامه داد: ۳۸ بیمار دیگر فوت کرده و یا از این استان مهاجرت کرده‌اند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه عمده دلیل ابتلا به ایدز رفتارهای پرخطر جنسی است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و جوانان باید در این حوزه آگاهی خود را با دریافت مشاوره از طریق مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزایش دهند.

فاضلی در پیشنهادی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای آگاهی کارمندان خود با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به بیماری ایدز تفاهم‌نامه منعقد کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، از رسانه‌های جمعی نیز خواست تا با دعوت از پزشکان و مشاورین مربوطه در راستای افزایش آگاهی جامعه نسبت به بیماری ایدز برنامه تهیه کند.

فاضلی با اشاره به اینکه خدمات متنوعی ازجمله مشاوره، ارائه لوازم پیشگیری در برقراری روابط جنسی بی‌خطر، ارائه داروهای رایگان، پخش تراکت آموزشی، سرنگ، آزمایش HIV، واکسیناسیون و غیره به‌منظور پیشگیری از افزایش ابتلا به ایدز از سوی این معاونت ارائه می‌شود، یادآور شد: خانواده‌ها خطر ابتلا به جوانان خود به بیماری ایدز را جدی بگیرند.

وی مهم‌ترین موضوع در مورد جلوگیری از افزایش آمار افراد مبتلابه ایدز را، افزایش آگاهی در قالب مطالعه و شرکت در دوره‌های آموزشی عنوان کرد.

انتهای پیام/