استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 573582
دوشنبه - 26 آذر 1397 - 00:15
در مراسمی

سپاه بیش از یک میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان اهدا کرد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: ۱۴۰ جهیزیه با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در استان کردستان توزیع می‌شود.

سپاه بیش از یک میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان اهدا کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از سنندج، حسن عسگری در مراسم اهدای جهیزیه به ۱۴۰ نوعروس استان کردستان اظهار کرد: امروز اهدای ۱۲ فقره جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش استان با ارزش ریالی هر جهیزیه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ جهیزیه در کل استان به نوعروسان اهدا می‌شود، افزود: ارزش این جهیزیه‌ها در مجموع یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: جهیزیه‌هایی که به نوعروسان اهدا می‌شود، شامل دوتخته فرش، یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج عنوان کرد: سپاه علاوه بر اهدای جهیزیه به نوعروسان امسال یک‌هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم توزیع کرده است.

عسگری بیان کرد: ارزش ریالی لوازم‌التحریرهای توزیع شده بین دانش‌آموزان نیازمند استان ۵۰ میلیون تومان است.

وی از معتمدین و خیرین استان خواست در جمع‌آوری و تهیه جهیزیه برای ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی آسان کمک کنند تا زمینه ازدواج جوانان نیازمند نیز در استان فراهم شود.

امام جمعه سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: ازدواج عامل حفظ نیمی از ایمان است و دو نفر که با هم ازدواج می‌کنند در واقع سنت پیامبر اسلام را بجای آورده و نیمی از ایمان خود را حفظ کرده‌اند.

ماموستا عبدالرحمان خدایی افزود: جوانانی که هم را برای زندگی مشترک برمی‌گزینند باید اهل دیانت باشند تا عمر مشترک‌شان را با سلامت و دینمداری سپری کنند.

وی عنوان کرد: کسانیکه برای تهیه جهیزیه و ازدواج آسان واسطه شدند در راه خیری قدم برداشته‌اند که قطعا با کسب خشنودی و رضای خداوند همراه است.

اهدای جهیزیه به ۱۴۰ نوعروس استان توسط سپاه بیت‌المقدس و از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه انجام گرفت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲