به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از سنندج، حسن عسگری در مراسم اهدای جهیزیه به ۱۴۰ نوعروس استان کردستان اظهار کرد: امروز اهدای ۱۲ فقره جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش استان با ارزش ریالی هر جهیزیه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ جهیزیه در کل استان به نوعروسان اهدا می‌شود، افزود: ارزش این جهیزیه‌ها در مجموع یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: جهیزیه‌هایی که به نوعروسان اهدا می‌شود، شامل دوتخته فرش، یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج عنوان کرد: سپاه علاوه بر اهدای جهیزیه به نوعروسان امسال یک‌هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم توزیع کرده است.

عسگری بیان کرد: ارزش ریالی لوازم‌التحریرهای توزیع شده بین دانش‌آموزان نیازمند استان ۵۰ میلیون تومان است.

وی از معتمدین و خیرین استان خواست در جمع‌آوری و تهیه جهیزیه برای ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی آسان کمک کنند تا زمینه ازدواج جوانان نیازمند نیز در استان فراهم شود.

امام جمعه سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: ازدواج عامل حفظ نیمی از ایمان است و دو نفر که با هم ازدواج می‌کنند در واقع سنت پیامبر اسلام را بجای آورده و نیمی از ایمان خود را حفظ کرده‌اند.

ماموستا عبدالرحمان خدایی افزود: جوانانی که هم را برای زندگی مشترک برمی‌گزینند باید اهل دیانت باشند تا عمر مشترک‌شان را با سلامت و دینمداری سپری کنند.

وی عنوان کرد: کسانیکه برای تهیه جهیزیه و ازدواج آسان واسطه شدند در راه خیری قدم برداشته‌اند که قطعا با کسب خشنودی و رضای خداوند همراه است.

اهدای جهیزیه به ۱۴۰ نوعروس استان توسط سپاه بیت‌المقدس و از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه انجام گرفت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲