به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، شیوا شجاعی کارگردان نمایش سوتفاهم عنوان کرد: این نمایشنامه از آثار آلبر کامو و پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز و دراماتیک در روابط انسان‌ها است.

نمایشنامه سوءتفاھم آلبرکامو به کارگردانی شیوا شجاعی از بیست و هفتم دی‌ماہ در تماشاخانه مھرگان به روی صحنه می‌رود.

شیوا شجاعی کارگردان این نمایش در گفت وگو با فارس عنوان کرد: سوءتفاهم نمایشنامه‌ای‌ست که توسط آلبرکامو نویسنده بزرگ قرن بیستم ، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی در سال ۱۹۴۳ نوشته شده است که کامو بعدا در سال ۱۹۵۸ این متن را بازنویسی و حک و اصلاح کرد.

وی در ادامه افزود: در مجموع متن ۱۹۵۸ فشرده‌تر از ۱۹۴۳ است و کامو جملات زیادی را حذف کرده و از اصطلاحات خاص خودش مخصوصا پوچی و طغیان بیشتر استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه این نمایشنامه به سبک درام و پر از صحنه‌های دراماتیک است، توضیح داد: با توجه به روند داستان در دل خود قتل‌ها و جنایت‌هایی را نیز در بر میگردد.

وی اظهار داشت: یکی از بارزترین تفاوت‌هایی که در این نسخه از متن نسبت به متن‌های دیگر وجود دارد این است که به عنوان کارگردان تدبیر را در این دیدم که کار را به سبک درام و جنایی به روی صحنه ببرم و صحنه‌هایی جدید با توجه به نمایشنامه به کار اضافه کنم تا بتوانم تصویرسازی خوبی برای مخاطبان در ذهنشان ایجاد کنم.

وی درباره محتوای داستانی نمایش گفت: سوء تفاهم داستانی را در ارتباط با خانواده‌ای ۴ نفره در قلب چکسلواکی کشوری سرد و کوهستانی که در مسافرخانه خودشان زندگی می‌کردند روایت میکند که بعد از ۳۰ سال پدر می‌میرد و پسر هم در سن نوجوانی خانه را ترک میکند و اداره مسافرخانه به دست دختر و مادر پیرش می‌افتد.

شجاعی یاداور شد: از ویژگی‌های بارز این متن می‌توان به پوچ‌گرا بودن تک تک کاراکترها و زندگی‌هایشان اشاره کرد که هر کدام برای رهایی از این پوچ گرایی دست به اعمالی میزنند که در آخر باز هم به پوچی و نیستی میرسند.

وی با اشاره به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایش برای اجرای این نمایش گفت: نشان دادن اعمالی که از جانب آدم‌ها برایم مهم بود که گاهی وقت‌ها میتواند زندگی چندین نفر دیگر را نیز به تباهی بکشاند، آدمها می‌توانند به درجه‌ای از پست بودن و خودخواهی برسند که به خاطر خواسته‌ها و امیال خود تمام آدم‌ها را کنار بزنند و حتی همخونان خودشان را نابود کنند.

شجاعی ادامه داد: یادداشتی در کار قبلی خود دوشیزه جولیا از یوهان آگوست استریندبرگ به روی صحنه بردم را مجدد تکرار می‌کنم:

و رفتارهای ماست که گاهی وقت‌ها نه تنها باعث نابودی و از بین بردن خودمان می‌شود بلکه یک سلسله آدم را نیز به تباهی و نابودی می‌کشاند.

بازیگران این نمایش عبارتند از : محمدامین (جاوید) احمدی، مصطفی شویکلو، شیوا شجاعی، مریم جزینی، محمدنوید جلالیان، آتنا رسول زاده، محمد امین (جاوید) احمدی، داریوش شهبازی، اسحاق میرعزیزی، امیرعلی غفاری.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان از مشاور و بازیگردان: مرتضی پاکنهاد دستیار اول کارگردان: محمدامین(جاوید) احمدی، مدیر روابط‌عمومی : ناصر ارباب، منشی صحنه: نیلوفر خراسانی، طراح صحنه لباس و گریم : شقایق عوض زاده، دستیاران نور و صدا: نیلوفر خراسانی، عکاسان: حسین فهمیمی ،محیا پزشکیان، طراح پوستر: مهدی رسول زاده، طراح تیزر : محمد خلفی نام برد.

انتهای پیام/