تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 338765
شنبه - 9 تیر 1397 - 20:28

سونی بخش موبایلش را در آفریقا و خاورمیانه جمع می کند!

سونی موبایل قصد دارد تا دفتر کار خود در آفریقا، ترکیه و خاورمیانه را تعطیل کرده و به این ترتیب، به فعالیت خود در مناطق یاد شده خاتمه دهد.

سونی بخش موبایلش را در آفریقا و خاورمیانه جمع می کند!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،بخش تولید موبایل شرکت Sony در سال های اخیر آنقدر که باید به سوددهی نرسیده و به همین دلیل، مسئولان این کمپانی تصمیم گرفتند به فعالیت خود در آفریقا پایان دهند. بخش موبایل این شرکت در کشور ترکیه و خاورمیانه نیز چنین تصمیمی گرفته اند. ظاهرا نظر مدیران هیچ راه برگشتی باقی نگذاشته و این اتفاق تا پیش از پایان ماه اکتبر اجرایی می شود.

تا به این لحظه مسئولان کمپانی مذکور هیچ نظری در این رابطه ارائه نکرده اند، اما به نظر می رسد که مهم ترین دلیل این تصمیم مربوط به عدم سوددهی سونی موبایل باشد. پیش تر در خبرها اعلام شده بود که مدیران شرکت ژاپنی به این جمع بندی رسیده اند که باید بخش موبایل خود را تا حد ممکن کوچک کنند تا جلوی ضرر و زیان های بیشتر را بگیرند.

به نظر می رسد با پایان یافتن فعالیت سونی در بخش گوشی تلفن همراه تمرکز افراد شاغل در این حوزه به موضوعات سودآور معطوف شود و بازار موبایل این برند تنها در مناطقی مانند اروپا، آسیا و آمریکا که هنوز مشتریان به دنبال محصولات تولید شده توسط سونی هستند، فعال خواهد بود.

فروش آخرین پرچمدار Sony، یعنی اکسپریا XZ2 از ۳۰ جولای در کشور آمریکا آغاز می شود و قیمت ۹۹۹ دلار نیز برای آن در نظر گرفته شده که به این ترتیب، محصول اشاره شده را در کنار آیفون X، پرچمدار سال گذشته شرکت اپل می بینیم.

حال از آنجا که فعالیت سونی موبایل تا ماه اکتبر در آفریقا، ترکیه و خاورمیانه خاتمه پیدا می کند، باید منتظر ماند تا دید مسئولان این شرکت چه تصمیماتی برای پیشبرد اهداف خود اتخاذ می کنند.