تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 344129
پنجشنبه - 14 تیر 1397 - 20:13

سومین نسخه آزمایشی iOS 12 برای توسعه دهندگان عرضه شد

سومین نسخه آزمایشی iOS 12 امروز و بعد از گذشت دو هفته از نسخه پیشین توسط اپل در قالب یک بروزرسانی در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت.

سومین نسخه آزمایشی iOS 12 برای توسعه دهندگان عرضه شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،همان طور که می دانید حدود یک ماه از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC 2018) می گذرد که در این رویداد، شاهد معرفی پلتفرم های جدید زیر بودیم:

  • iOS 12
  • macOS 10.15
  • watchOS 5
  • tvOS 12

از آن زمان تا به حال، مهندسان اپل اقدام به ارائه نسخه های آزمایشی سیستم عامل های یاد شده کرده و آنها را در اختیار توسعه دهندگان گذاشته اند. به همین منوال امروز شاهد عرضه سومین نسخه آزمایشی iOS 12 بودیم که با حجم تقریبی ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگابایت در اختیار برنامه نویسان قرار گرفت.

افرادی که پروفایل توسعه دهندگان روی دستگاه آنها (آیفون، آیپد و آیپاد) نصب شده است، می توانند با مراجعه به مسیر Settings> General> Software Update گوشی یا تبلت خود را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنند.

از جمله تغییرات سومین نسخه آزمایشی iOS 12 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اپلیکیشن Maps: طراحی جدید این اپلیکیشن را در نسخه آزمایشی آی او اس ۱۲ شاهد هستیم که از شهر سان فرانسیسکو آغاز شده و موارد زیادی از جمله جنگل ها، استخرها، ساختمان ها و راه های اصلی و فرعی به آن اضافه شده است. در تصویر زیر می توانید تفاوت نسخه پیشین و جدید اپلیکیشن Maps را مشاهده کنید:

سومین نسخه آزمایشی iOS 12

۲. اپلیکیشن Voice Memos: این اپلیکیشن در آیپد با رابط کاربری بروز شده ای همراه شده است.

سومین نسخه آزمایشی iOS 12

۳. تغییر محل Share My Location: این ویژگی تا پیش از این در زیرشاخه Privacy قرار داشت که حالا برای دسترسی راحت تر، در قسمت پروفایل کاربر و پایین تر از تنظیمات آیکلود آن را می بینیم.

سومین نسخه آزمایشی iOS 12

۴. نوتیفیکیشن ها در آیپد: زمانی که انگشت خود را به مدت طولانی روی آیکون X نگه دارید، گزینه جدیدی برای حذف تمامی نوتیفیکیشن ها ظاهر می شود.

۵. اپلیکیشن Photos: در نسخه پیشین زمانی که وارد این اپلیکیشن می شدید، لیستی از آلبوم های مختلف ظاهر می شد. در سومین نسخه آزمایشی iOS 12 اگر عکسی درون آلبوم ها وجود نداشته باشد، اثری از آن نیز دیده نمی شود. به عنوان مثال اگر هیچ عکس تایم لپسی در گوشی شما وجود نداشته باشد، آلبوم Time-Lapse نیز نمایش داده نمی شود.

۶. Haptic Feedback: در دستگاه هایی که به دکمه هوم و Haptic Feedback مجهز هستند، دیگر شاهد لرزش دستگاه در هنگام آنلاک شدن گوشی نخواهیم بود. این موضوع در آیفون ۷ و ۶S به وفور یافت می شد.