تولیدی » فولادشهر
کد خبر : 242330
شنبه - 12 اسفند 1396 - 10:52
به میزبانی شهرداری فولادشهر برگزار شد:

سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی استانی«دا»

سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی استانی دا با حضور بیش از ۱۰۰ بانوی ورزشکار و هنرمنداز ۱۲ شهرستان به میزبانی شورا و شهرداری فولادشهر در پردیس سینمایی فرهنگ فولادشهر برگزار شد.

سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی استانی«دا»

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی استانی دا با حضور بیش از ۱۰۰ بانوی ورزشکار و هنرمنداز ۱۲ شهرستان به میزبانی شورا و شهرداری فولادشهر در پردیس سینمایی فرهنگ فولادشهر برگزار شد.

رییس شورای اسلامی فولادشهر با بیان نکوداشت مقام مادر گفت: کلمه “دا” در زبان بختیاری به معنای مادر است . وی افزود: مادر همچون حریراست و پدر حکم ستون خانه را دارد و حریر با تکیه بر ستون اساسی ترین عضو جامعه یعنی خانواده و حریم آن را از آسیب در امان نگه می دارد .

علی محمد لیموچی کلمه “دا” را در دنیا و آخرت خلاصه کرد و بیان داشت: در حقیقت تمام زیبایی های دنیا و آخرت در وجود مادر نهفته است و بنابرآیات حضرت فاطمه الزهرا (س) اولین شخصی است که وارد بهشت می شود و این نشان از ارزش والای دخت نبی اکرم (ص) به عنوان کامل ترین الگوی بانوان است .

در ادامه این افتتاحیه شهردار فولادشهر گفت : هدف از برگزاری این جشنواره زنده نگه داشتن آداب و رسوم های مختلف و ارزش های اصیل ایرانی است که باید به نسل جوان انتقال داد و بدانیم که سرزمین پارسی از فرهنگ غنی و گهرباری بهره مند است .

فرهاد سلیمی مردم فولادشهر را ولایتمدار خواند و افزود: فولادشهر رنگین کمانی از اقوام مختلف است که با همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و شورا و شهرداری فولادشهر با همکاری ادارات شهرستان لنجان و استان اصفهان اعلام آمادگی می کند که میزبان جشنواره فرهنگی ورزشی کشوری تحت عنوان حرکت و برکت در اردیبهشت سال جدید در فولادشهر باشد.

انتهای خبر/ قریشوندی ابراک