سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 526466
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 20:55
نماینده پارلمان سوریه مطرح کرد

سوریه از آمریکا، اسرائیل و عربستان نمی‌گذرد

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد که دمشق مدارک مستدل و محکمه پسندی درباره طرف‌های حامی تروریستی در سوریه و عراق در دست دارد.

سوریه از آمریکا، اسرائیل و عربستان نمی‌گذرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، «محمود جوخدار» نماینده پارلمان سوریه از وجود ادله و اسناد معتبر نزد دولت سوریه مبنی بر حمایت آمریکا، رژیم اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی و عربستان از تروریسم در عراق و سوریه خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری عراقی «المعلومه» اظهار داشت: دولت سوریه اسناد و مدارک مستدلی مبنی بر محکوم بودن آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای اروپایی و عربستان در حمایتن مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها در عراق  و سوریه در دست دارد.

این نماینده پارلمان سوریه افزود: این کشورها بخوبی می‌دانند که هر قطعه سلاح خود را چگونه به دست تروریست‌ها رسانده‌اند. اما دیگر آمریکا و اروپا امیدی به موفقیت پروژه استعماری و خرابکارانه خود در عراق و سوریه ندارند. برخی از این کشورها پس از موفقیت محور مقاومت و شکست این پروژه، تلاش می‌کنند که امروز خود را از حمایت گروه‌های تروریستی که طی سالهای گذشته آنها را حمایت کرده‌اند، تبرئه کنند.

وی تاکید کرد: اما سوریه از این دولت‌ها صرف‌نظر نخواهد کرد و تلاش می‌کند تا این کشورها را در دادگاه‌های سوری و بین‌المللی تحت پیگرد و مجازات قرار دهد.

تا کنون بارها حتی در رسانه‌های آمریکایی و اروپایی، گزارش‌هایی از حمایت همه جانبه آمریکا و عربستان و اسرائیل از گروه‌های تروریستی فعال در غرب آسیا منتشر شده است و از آنها به عنوان سه ضلع مثلث ایجاد ناامنی در منطقه یاد می‌شود.

دولت‌های عراق و سوریه نیز بارها از وجود شواهد و ادله متعدد درباره حمایت آمریکا از محور تروریسم در منطقه خبر داده‌اند.

انتهای پیام