استانها » البرز
کد خبر : 771120
چهارشنبه - 26 تیر 1398 - 20:11

سود مرکب از بدهی تولید‌کنندگان حذف شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در راستای کمک به تولیدکنندگان در شرایط فعلی کشور با پیگیری رئیس مجلس ‌‌سود مرکب از بدهی تولید‌کنندگان حذف شد و از این پس می‌توانند با استفاده از این مصوبه قسمتی از بدهی‌های خود را بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از ساوجبلاغ، محمود بهمنی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در آئین تجلیل از صنعتگران برتر استان البرز که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن ۹ دی هشتگرد برگزار شد، گفت: البرز به ایران کوچک معروف است؛ سرریز شدن اقوام مختلف به این استان موجب شده رشد جمعیت بیش از سایر استان های کشور باشد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امکانات استان البرز بیان کرد: در حوزه کشاورزی و دامپروری به استقلال و موفقیت رسیده ایم.

این نماینده مجلس به وجود سه هزار و ۲۰۰ کارخانه در منطقه خود اشاره کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم مشکلات رونق تولید را برطرف کنیم در سطح کشور بسیار موفق خواهیم بود.

بهمنی مطرح کرد: کارخانجات نیاز به نقدینگی دارند؛ نقدینگی که در تولید مصرف شود با تورم مقابله می کند و به کنترل تورم منجر می شود؛ باید توان بانک ها را افزایش دهیم تا نیاز واحدهای تولیدی ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار متر مربع با کمک شهرداری به بیمارستان سازی اختصاص می‌دهیم، اظهار کرد: مسیر راه آهن دچار تخریب شده است که با کمک وزیر راه و شهرسازی باید این معضل را رفع کنیم؛ ۵۶۰ هزار طرح نیمه کاره دولتی باید تکمیل شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ نظرآباد و طالقان تاکید کرد: ارز یکی از نگرانی‌های حوزه سرمایه‌گذاری است. خوشبختانه در راستای کمک به تولیدکنندگان در شرایط فعلی کشور با پیگیری رئیس مجلس ‌‌سود مرکب (مضاعف) از بدهی تولید‌کنندگان حذف شد و از این پس می‌توانند با استفاده از این مصوبه قسمتی از بدهی‌های خود را بپردازند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیاز به ثبات اقتصادی داریم و نوسانات قیمت‌ها مشکل اصلی کشور است، یادآور شد: اگر سرمایه گذار بداند نرخ ارز چند است، می تواند طرح های خود را توجیه و اجرایی کنند.

بهمنی با بیان اینکه امروز باید صد‌‌در‌‌صد پول برای باز کردن ال‌سی پرداخت شود در حالی که در گذشته اینگونه نبود، گفت: نقدینگی که برای تولید بهره‌گیری شود تورم را کنترل می‌کند دولت باید بدهی خود به سیستم بانکی را تسویه کند و باید طرح‌های نیمه‌کاره واگذار و پول به سیستم تزریق شود.

انتهای پیام/۱۱۰۲/ب/