سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 426740
سه شنبه - 20 شهریور 1397 - 19:16

«سوبیبور» فیلم منتخب روسیه در اسکار شد

فیلم «سوبیبور» که به عنوان نماینده روسیه به اسکار فیلم‌های خارجی‌زبان معرفی شده، روایتگر داستان قیام در اردوگاه نازی‌ها است.

«سوبیبور» فیلم منتخب روسیه در اسکار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «سوبیبور» به کارگردانی «کنستانتین خابِنسکی» که برای بخش زبان خارجی اسکار انتخاب شده روایت‌گر داستان قیام در اردوگاه نازی‌ها است. این قیام توسط افسر اتحاد شوروی الکساندر پچرسکی در سال ۱۹۴۳ هدایت شد.

داستان این فیلم بر اساس کتاب «دستیابی به جاودانگی» نوشته «ایلیا واسیلیِف» و بر اساس واقعیت شکل گرفته است که آن قیام منجر به فرار شمار زیادی از زندانیان شد و از آن به عنوان تنها قیام موفق در یک اردوگاه کشتار نازی‌ها از آن یاد می‌شود.

خابِنسکی کارگردان این فیلم هنرپیشه باسابقه‌ای بود که بعدها به کارگردانی روی آورد. خود او نقش اصلی این فیلم را نیز ایفا می‌کند. «کریستوفر لَمبرت» نیز در نقش «کارل فرِنزل» فرمانده اردوگاه نازی ظاهر می‌شود.

این فیلم که پنجم ماه می در روسیه اکران شد، توانست ۵ میلیون دلار بدست آورد.

از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، «سوبیبور» بیست و ششمین فیلم روسی است که در بخش زبان خارجی اسکار شرکت می‌کند.

«نیکیتا میخالکُف» در سال ۱۹۹۴ با فیلم «آفتاب‌سوخته» توانست جایزه اسکار بهترین فیلم زبان خارجی را دریافت کند. روسیه همچنین ۶ بار نامزد همین بخش اسکار شده که آخرین آنها در سال ۲۰۱۷ برای فیلم «بی عشق» از آندره‌ی زِویاگینتسِف بوده است.

انتهای پیام/