اردستان » تولیدی » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 229798
پنجشنبه - 26 بهمن 1396 - 02:12

سه اقامتگاه بوم گردی روستایی در اردستان ایجاد می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد رضا صدوقی در گفتگو یی اظهار کرد: استقبال گردشگران در شش ماهه دوم امسال از مناطق طبیعی اردستان بیشتر شده که با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده ایم. وی افزود: سیاست و مدیریت گردشگری کشورایجاد اقامت های ارزان، حافظ محیط زیست و آثار تاریخی است […]

سه اقامتگاه بوم گردی روستایی در اردستان ایجاد می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد رضا صدوقی در گفتگو یی اظهار کرد: استقبال گردشگران در شش ماهه دوم امسال از مناطق طبیعی اردستان بیشتر شده که با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده ایم.

وی افزود: سیاست و مدیریت گردشگری کشورایجاد اقامت های ارزان، حافظ محیط زیست و آثار تاریخی است که به همین منظور اقامتگاه های بوم گردی در قالب خانه های بوم گردی و روستایی ایجاد می شود.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: سه اقامتگاه بوم گردی خوش نشین روستای بقم، نقشینه زواره و اقامتگاه خانه توریست در منطقه سفلی زواره در شهرستان اردستان تا کنون پروانه بهره برداری گرفته اند.

صدوقی با بیان اینکه رونق این گونه خانه ها در شهرستان موجب شده که موضوع گردشگری بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: بستری فراهم شد تا این اقامتگاه ها در نمایشگاه های ملی و بین المللی حاضر شوند.

وی تاکید کرد: گردشگران خارجی ترجیح می دهند تا از فضای اقامتگاه های بوم گردی استفاده کنند که به همین منظور سه روستای علی آباد، کریم آباد و شیرازان موافقت اصولی دریافت کرده و به منظور یشرفت خدمات به گردشگران گامی موثر برداشته می شود.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان خاطرنشان کرد: حساسیت نسبت به بخش گردشگری زیاد شده لذا اداره میراث فرهنگی اردستان نسبت به سال قبل با حجم درخواست کننده در خصوص حفظ و بهره برداری آثار تاریخی و طبیعی و اصالت های صنایع دستی روبرو است که توجه بیشتر مسئولان برای ایجاد زیرساخت های شهرستان را می طلبد.

صدوقی تصریح کرد: ایجاد یک دهکده طبیعی گردشگری در شهرستان با همکاری بخش خصوصی در ۱۵ کیلومتری شمال مهاباد در مرحله بررسی است.

شهرستان اردستان دارای ۱۰۱ منطقه طبیعی شناخته شده است.

انتهای پیام/فرخی