استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 669761
پنجشنبه - 23 اسفند 1397 - 00:25
رئیس پلیس راهور استان قم:

سهم ۱۸ درصدی همیاران پلیس در کاهش تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان با اشاره به سهم ۱۸ درصدی همیاران پلیس در کاهش تصادفات رانندگی، از طرح همیاران پلیس به عنوان طرحی موفق در نیروی انتظامی نام برد.

سهم ۱۸ درصدی همیاران پلیس در کاهش تصادفات رانندگی

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرهنگ “حسن قیصری” در همایش همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان که در آموزشگاه هدایت قم برگزار شد، با اشاره به اهتمام پلیس راهور طی ۱۰ ساله گذشته در کاهش آمار تصادفات و تلفات رانندگی، اظهارداشت: با اقدامات خوب صورت گرفته توسط وزارت آموزش و پرورش و مجموعه پلیس راهور و با بهره گیری از ظرفیت همیاران پلیس، همواره روند وقوع تصادفات رو به کاهش بوده است.

وی از طرح همیاران پلیس به عنوان طرحی موفق در ناجا نام برد و گفت: طی تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال ۹۷، یکی از عوامل موثر و دخیل در کاهش ۱۸ درصدی تصادفات، همیاران پلیس بودند.

رئیس پلیس راهور استان قم، همچنین بر اهمیت موضوعاتی همچون اصلاح هندسی معابر، حضور پلیس در معابر و استفاده از فن آوری نوین در کاهش تصادفات تاکید کرد.

وی با اشاره به استفاده از ۲۵هزار نفر همیار پلیس استان قم در اجرای طرح ترافیکی نوروز۹۸، افزود: از ابتدای سال جاری آموزش تابلوهای راهنمایی و رانندگی اعم از تابلوهای محدودیت سرعت، توقف ممنوع، سبقت ممنوع از جمله سرفصل های آموزشی هیاران پلیس در مدارس بوده است.

سرهنگ قیصری افزود: به دانش آموزان آموزش داده شده تا با رعایت ادب و متانت اصول کلی رانندگی را به پدر و مادر و دیگر کسانی که مشغول رانندگی هستند، در صورت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تذکر دهند.

رئیس پلیس راهور استان قم با بیان این که پلیس راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات رانندگی حساب ویژه ای روی همیاران پلیس بازکرده است، ادامه داد: ان شاءالله رانندگان عزیز با رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی آرامش بهاری را با نظم و امنیت برای خود و دیگران فراهم سازند.