استانها » البرز
کد خبر : 410678
یکشنبه - 11 شهریور 1397 - 14:15
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی:

سهم تعاونی‌ها از اقتصاد باید ۲۵ درصد باشد/نقش حساس و کلیدی تعاونی‌ها در این برهه از زمان

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرج ،آسارا ،اشتهارد و فردیس گفت: باید تعاونی‌های کشور سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد را داشته باشند که در ایران، تنها هفت درصد از آن سهم محقق شده است.

سهم تعاونی‌ها از اقتصاد باید ۲۵ درصد باشد/نقش حساس و کلیدی تعاونی‌ها در این برهه از زمان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، محمدجواد کولیوند، شامگاه شنبه در سیزدهمین آیین بزرگداشت تعاونی‌های برتر استان البرز گفت: باید نیاز تعاونی‌ها مورد بررسی سایر دستگاه‌ها قرار گیرد، تا با تأمین مطالبات شاهد رفع مشکلات آنان باشیم.

وی افزود: اصلاح قانون که درخواست تعاونی‌ها است دو راه دارد، یا ارائه طرح توسط نمایندگان و یا ارسال لایحه توسط دولت به مجلس که از متقاضیان دولتی و تعاونی‌ها خواهشمندیم لوایح و طرح‌ها را به مجلس ارائه دهند و ما نیز قول می‌دهیم ظرف یک هفته نامه مربوط را به ثبت برسانیم.

نماینده مردم کرج در مجلس بیان کرد: متاسفانه در برخی شرایط عدم تجربه و تخصص کافی در تعاونی‌ها و یا سوءاستفاده در این حوزه موجب شده شاهد عدم موفقیت آن‌ها باشیم و باید در این زمینه توجه و نظارت کافی وجود داشته باشد.

کولیوند تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها باید ۲۵ درصد از سهم اقتصاد کشور توسط تعاونی‌ها فراهم شود که در حال حاضر کمتر از ۷ درصد از این آمار محقق شده است؛ البته اگر ریشه‌یابی کنیم به کم کاری برخی تعاونی‌ها می‌رسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که تعاونی‌ها می‌توانند نقش بسیار حساسی در این برهه از زمان کشور داشته باشند و سعی خود را خواهیم کرد که با تأمین خواسته آن‌ها به رونق فعالیت این قشر کمک کنیم.

انتهای پیام/