استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 432928
شنبه - 24 شهریور 1397 - 14:04
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی خبر داد

سهمیه ۱۰ هزارنفری خراسان شمالی در پشتیبانی مراسم اربعین عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با اشاره به سهمیه خراسان شمالی در اسکان و تغذیه زائرین اربعین حسینی در عراق گفت: اسکان و تغذیه ۱۰ هزار نفر از سوی این استان در ایام اربعین شهادت امام حسین (ع) تدارک داده می‌شود.

سهمیه ۱۰ هزارنفری خراسان شمالی در پشتیبانی مراسم اربعین عراق

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، محمد صفری پیش از ظهر امروز در نشست خادمین و دست‌اندرکاران اربعین حسینی با اشاره به اینکه اربعین فرصت خوبی در جهت خدمات‌رسانی به مردم است اظهار کرد: مردم باید نسبت به امام حسین علیه‌السلام شناخت پیدا کنند.

وی ستاد بازسازی عتبات عالیات را مسئول جذب اسکان و تغذیه خواند و عنوان کرد: میزبان اصلی زائران، مردم عراق هستند و ما فقط کمک‌کننده هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی آمار زائران شرکت‌کننده در اربعین  سال گذشته را نزدیک به دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته حدود یک‌میلیون  و ۲۰۰ هزار نفر اسکان داده شدند که امسال سهمیه استان در اسکان و تغذیه ۱۰ هزار نفر است.

وی همچنین با اشاره به ضعیف بودن استان اوضاع اقتصادی و کمک‌های صورت گرفته افزود: مبالغ اهدایی مردم و هیئت‌ها به‌صورت چهره به چهره و حضور در مراسم‌های مذهبی مختلف جمع‌آوری می‌شود.

صفری در انتها با اشاره به اینکه کار برای امام حسین است ناقض نمی‌ماند گفت: کار با مشارکت مردم انجام می‌شود و سال گذشته حدود ۴۰ کامیون امکانات از ایران وارد عراق شد و در این موکب‌ها دستگاه‌ها و ادارات مختلف همچون اداره آب و برق نیز کمک‌رسانی کردند.

انتهای پیام/