استانها » تهمینه دباغ چی » مرکزی
کد خبر : 728487
جمعه - 10 خرداد 1398 - 15:37
مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی:

سند آموزش‌های مهارتی استان مرکزی در خردادماه رونمایی می‌شود

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی گفت: سال گذشته سند سه ساله آموزش‌های مهارتی استان با همکاری دانشگاه‌ها و فرمانداران تدوین شده که در خردادماه رونمایی خواهد شد.

سند آموزش‌های مهارتی استان مرکزی در خردادماه رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی گفت: سال گذشته سند سه ساله آموزش‌های مهارتی استان با همکاری دانشگاه‌ها و فرمانداران تدوین شده که در خردادماه رونمایی خواهد شد.

سعیدرضا شاه‌محمدی در حاشیه بازدید از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه هر زمان صحبت از آموزش به میان می‌آید، تنها نام آموزش و پرورش و دانشگاه بیان می‌شود و نام فنی و حرفه‌ای ذکر نمی‌شود گفت: در استان مرکزی ۲۱ مرکز دولتی، ۱۳ مرکز جوار بین کارگاهی، ۱۱۲ کارگاه ثابت، ۴ مرکز در دانشگاه‌ها، ۵۹ کارگاه جوار شهری، ۲۵ کارگاه جوارپادگان، ۱۶۷ کارگاه جوار روستایی و ۲۶۸ آموزشگاه آزاد وجود دارد.

اضافه کرد: ترویج و تقویت فرهنگ مهارت آموزش و تولید و کارآفرینی، آموزش نیروی انسانی متخصص و کارآمد متناسب با نیاز بازار کار و توسعه مهارت آموزی در راستای تحقق عدالت اجتماعی از اهداف مهم این سازمان در سال گذشته و همچنین امسال بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۴۳ درصد عملکرد آموزشی داشتیم که ۴۳ درصد آن در حوزه تعامل با صنایع، دانشگاه، بهزیستی و … بوده است. تعهد در بخش آموزشگاه آزاد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت بوده که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر محقق شده است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی افزود: اجرای طرح ایران مهارت (آموزش ۶۷۰۰ نفر)، اجرای طرح دوره کارآفرین پروری مادران، راه اندازی شورای عالی مهارت، اجرای دوره آموزشی ایمنی و بهداشت در شازند (آموزش ۱۸۵۰ نفر) و … از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

شاهمحمدی بیان کرد: سال گذشته سند سه ساله آموزش‌های مهارتی استان با همکاری دانشگاه‌ها و فرمانداران تدوین شده که در خردادماه رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری ۶۴ همایش، آموزش ۲۵۶۸ سرباز در قالب طرح قرارگاه مهارتی، آموزش ۳۱۵ نفر از بانوان در سکونتگاه‌های غیررسمی استان، آموزش ۱۲۴۳ نفر در کمیته امداد و ایجاد ۶۸۳ نفر شغل از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره در سال گذشته بوده است.