اتاق بازرگانی اصفهان » استانها » اصفهان » پروانه شریفی » تولیدی » خبر دریافتی
کد خبر : 528079
سه شنبه - 10 مهر 1397 - 15:37
رييس اتاق بازرگاني اصفهان خبر داد:

سمینار تخصصی کایزن ٣٠دی ماه با حضور پروفسور فوجیتادر اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود

هاروئو اوتا (Haruo Ota) مدیر مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه با سیدعبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

سمینار تخصصی کایزن ٣٠دی ماه با حضور پروفسور فوجیتادر اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با هاروئو اوتا (Haruo Ota)مدیر مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه با اشاره به سفر هیات اتاق بازرگانی اصفهان به ژاپن و آمادگی همکاری نزدیک استان اصغهان به این کشور گفت:واحدهای تولیدی استان اصفهان در بخش های نساجی،فولاد،پتروشیمی ،مصالح ساختمانی و صنایع دستی رتبه نخست ایران را به خود اختصاص داده اند.
سهل آبادی خاطر نشان کرد:اتاق بازرگانی اصفهان در بخش آموزش پیشرو است و هر سال به عنوان فعال ترین اتاق در بخش آموزش و پژوهش بین اتاق های بازرگانی شناخته می شود.
وی از علاقه مندی اتاق بازرگانی اصفهان به همکاری نزدیک در بخش آموزش با مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه خبر داد و گفت:امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی و مرکز  همکاری های ژاپن و خاورمیانه می تواند گام عملی در راستای همکاری های دو جانبه استان اصفهان و ژاپن باشد .
هاروئو اوتا (Haruo Ota)مدیر مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه (Jccme) در این دیدار از حضور پرفسور فوجیتا در ایران و برگزاری سمینارهای آموزشی کایزن خبر داد و گفت:حضور پروفسور فوجیتا در راستای برنامه های آموزشی مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه در کشورهای خاورمیانه است.
وی خواستار حضور واحدهای تولیدی و صنعتی شد که عمده تولیدات صنعتی را برعهده دارند و افزود:استان اصفهان می تواند با برنامه ریزی برای سال آینده میزبان سمینارهای تخصصی کایزن باشد.
گفتنی است کایزن به معنای بهبود یا تغییر دایم برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر است و به فلسفه‌ای اشاره دارد که در آن تمرکز بر روی بهبود مستمر فرایند تولید، مهندسی یا مدیریت کسب و کار است. کایزن در مقوله‌های سلامت،روان‌درمانی،و مربیگری زندگی، امور دولتی، بانکداری و دیگر صنایع به کارگیری شده است.
هنگام به کارگیری در امور اقتصادی و فضای کاری، کایزن به فعالیت‌هایی اشاره دارد که همه عملکردها را به طور مستمر بهبود می‌بخشد و همه کارمندان از جمله مدیر عامل اجرایی تا کارگران خط مونتاژ را شامل می‌شود.کایزن در فرایندهای خرید و لجستیک،که محدوده سازمانی را به زنجیره تامین می رساند، نیز به کار گرفته می‌شود.کایزن با بهبود فعالیت‌ها و فرایندهای استاندارد تلاش می‌کند اتلاف را از بین ببرد (تولید ناب). کایزن نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم در چندین کسب و کار ژاپنی به کار گرفته شد و بخشی از آن از کسب و کار و مدیریت کیفیت آموزش‌دهندگان آمریکایی که از ژاپن بازدید می‌کردند تأثیر پذیرفت و از آن زمان به بعد در کل جهان گسترش یافت و هم‌اکنون در بسیاری از زمینه‌ها به غیر از اقتصاد و تولید به کار گرفته می‌شود.