به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، عبدالرضا عزیزی با اشاره به سفر رئیس مجلس و هیات همراه به خراسان شمالی اظهار کرد: رئیس مجلس، وزیر جهاد کشاورزی به همراه هیات همراه و معاونین ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه امروز تهران را به مقصد بجنورد ترک می‌کنند.

وی از برگزاری جلسه با نخبگان استان در نخستین شب حضور لاریجانی در استان خبر داد و گفت: مسائل استان و مشکلات مربوط به آن با حضور نخبگان استان طرح و بررسی می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی همچنین از برنامه روز دوم سفر لاریجانی به استان را برشمرد و افزود: رئیس مجلس صبح روز پنج‌شنبه در جشنواره ملی عشایری که در اسفراین برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کند و به‌عنوان سخنران و و مهمان ویژه این جشنواره شرکت می‌کند.

وی ادامه داد: علی لاریجانی و هیات همراه عصر روز پنج شنبه به شهرستان شیروان سفر می‌کند که طی این حضور، از دو واحد صنعتی بهنوش و قند شیروان بازدید و همچنین با کشاورزان و عشایر  شیروان دیدار کرده و طی جلسه‌ای دیگر با مسئولان ساخت راه‌آهن شیروان، بجنورد، اسفراین و راه‌آهن شیروان – بجنورد – گرگان و مشهد به بررسی مشکلات آنان می‌پردازد.

عزیزی بررسی مشکلات استان را ازجمله اهداف اصلی این سفر عنوان و تصریح کرد: جلسات با نخبگان و بازدید از واحدهای صنعتی ازجمله اقدامات برای آشنایی و رسیدگی به مشکلات استان است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم حضور لاریجانی در دیگر شهرستان‌های استان گفت: فرصت محدود این سفر امکان حضور رئیس مجلس در سایر شهرستان‌ها را سلب کرد اما به نمایندگی از هر حوزه انتخابیه یکی از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین را بازدید می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان در انتها تأثیر حضور لاریجانی را برای اجرایی شدن وعده‌های دولت به مردم خراسان شمالی دانست و گفت: رئیس مجلس به‌عنوان مصوب کننده بودجه، ناظر بر اجرای آن و نظارت بر تمام امور کشور می‌تواند با در جریان قرار گرفتن پروژه‌های استان از وی برای اجرایی شدن وعده‌های دولت استفاده کرد.

 این نخستین سفر لاریجانی به خراسان شمالی طی ۱۱ سال ریاست وی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/ر