استانها » البرز
کد خبر : 784605
چهارشنبه - 9 مرداد 1398 - 17:21

سرانه ورزشی در ناحیه ۳ کرج برای هر نفر ۹ سانتی متر است/ ۹۸۱ معلم کم داریم

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: طرح ترنم برای نخستین بار در کشور در البرز اجرا می شود و در صورتی که اصولی انجام شود در آینده می تواند بسیاری از چالش ها و مشکلات مدرسه را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، ابراهیم فلاح نژاد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در نشست خبری با‌ اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش ناحیه سه برگزار شد، البرز به خصوص ناحیه سه را یکی از فقیرترین نواحی در سرانه ورزشی دانست و گفت: با وجود ۱۱۷ هزار دانش آموز در این ناحیه سالن های موجود در این بخش جوابگوی نیاز دانش آموزان نیستند و به منظور افزایش این سرانه، پنج هزار متر مربع زمین جنب پارک نبوت به سرانه ورزشی این ناحیه افزوده می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج بیان کرد: سرانه ورزشی در استان البرز به ازای هر دانش آموز ۱۲ سانتی متر و در ناحیه سه ۹ سانتی متر است که به دلیل کمبود فضا و زمین افزایش این سرانه در حال حاضر قابل تحقق نیست؛ در مدارس دولتی و غیردولتی، مدارس دولتی شیفت صبح از فضاهای ورزشی استفاده می کنند زیرا بعد از ظهر این فضاها در اجاره معلمانی است که در این فضاها آموزش می دهند و مدارس دولتی از این فضاها استفاده نمی کنند.

فلاح نژاد با اشاره به کمبود ۹۸۱ معلم در آموزش و پرورش ناحیه سه کرج اظهار کرد: در این راستا ابلاغ هایی صادر شده و کمبودها از طریق نیروهای حق التدریس و بازنشسته ها جبران می شود و همچنین منتظر نیروهایی هستیم که از طریق انتقال وارد ناحیه می شوند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش نهاد مولدی است که محصول آن مهمترین و گرانبهاترین سرمایه جامعه یعنی نیروی انسانی است و باید برنامه ای برای خروجی خوب این محصول تدوین شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج اظهار کرد: مهمترین برنامه ای که در این زمینه تدوین شده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین سند در آموزش و پرورش بوده و دارای هشت فصل است که یکی از اسناد مهم بالادستی نظام آموزشی محسوب می شود.

طرح مدرسه محوری سرلوحه امور قرار گیرد

وی بیان کرد: طبق بخشنامه ای که از وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده، یکی از موضوعاتی که قرار شد امسال در سطح مدارس اجرایی شود طرح مدرسه محوری است که با توجه به سند تحول بنیادین باید سرلوحه امور قرار گیرد و اختیارات و تصمیم گیری ها در کف مدرسه اتفاق بیفتد.

فلاح نژاد پروژه مهر را یکی از مهمترین موضوعاتی که به عنوان یک کار اصلی در قالب مدرسه محوری در آموزش و پرورش اتفاق افتاده نام برد و ادامه داد: این طرح در راستای بازگشایی مدارس در روز اول مهر اجرا می شود؛ این اقدامات نماد مدیریت، برنامه ریزی، ساماندهی، وحدت، همدلی و کیفیت بخشی به برنامه های آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج اذعان کرد: پروژه مهر یک برنامه فراسازمانی است که با هدف تمرکز بر فرآیندهای مؤثر بر کیفیت بخشی، بهینه سازی فضاهای آموزشی در قالب شاداب سازی و رفع نواقص مدرسه برای بازگشایی انجام می شود؛ در راستای انجام پروژه مهر، ناحیه سه آموزش و پرورش اقدامات خلاقانه ای در قالب دو طرح حامی و حاتم در مدارس انجام می دهد.

وی مطرح کرد: طرح حاتم یک طرح وزارتی است که استان های برخوردار از لحاظ فکری و تأمین منابع مالی از کم برخورداران حمایت می کنند و در این راستا هم اندیشی های لازم را انجام می دهند.

اجرای طرح ترنم در البرز برای نخستین بار در کشور

فلاح نژاد افزود: در طول سال تحصیلی، مدارس برخوردار دولتی، غیردولتی و آموزشگاه ها از مدارس کم برخوردار که غالبا در مناطق محمدشهر و ماهدشت هستند حمایت می کنند تا در قالب و چهارچوب عدالت آموزشی مدارس به لحاظ انسانی و مالی هم سطح هم شوند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج عنوان کرد: طرح ترنم برگرفته از تجهیز، رفع نواقص، نشاط افزایی و مشارکت جویی است و در دو حوزه محمدشهر و ماهدشت اجرا می شود و هدف از برگزاری این طرح استفاده نمادین از پتانسیل های درون سازمانی و برون سازمانی در یک روز است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش درون سازمانی از ظرفیت های انجمن اولیاء و مربیان، سازمان دانش آموزی و فرهنگیان استفاده می شود و در ظرفیت برون سازمانی نیز با نهادها، سازمان ها، ارگان ها و حتی اصناف رایزنی های لازم صورت می گیرد و از ظرفیت کسبه در شاداب سازی مدرسه استفاده می شود.

فلاح نژاد ادامه داد: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می شود و در صورتی که اصولی انجام شود در آینده می تواند بسیاری از چالش ها و مشکلات مدرسه را برطرف کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج اظهار کرد: با توجه به وسعت ناحیه سه و تعداد زیاد دانش آموزان این ناحیه طرح ترنم باید با محدودیت و کیفیت اجرا شود و در این راستا با کمک مسؤولین شهر، هشت میلیون تومان لوازم و وسایل ورزشی تهیه شده تا در مدارس محمدشهر و ماهدشت از آن ها استفاده شود.

انتهای پیام