استانها » البرز
کد خبر : 655051
سه شنبه - 7 اسفند 1397 - 19:26
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور:

سرانه مصرف شیلات در ایران ۱۱ کیلوگرم پایین تر از تمام کشورها است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور گفت: سرانه مصرف شیلات در دنیا ۲۲ کیلوگرم است در حالی که در ایران ۱۱ کیلوگرم است ، که این مصرف پایین تنها توسط بانوان جبران خواهد شد.

سرانه مصرف شیلات در ایران ۱۱ کیلوگرم پایین تر از تمام کشورها است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز،  نبی‌الله خون‌میرزایی در جشنواره طبخ آبزیان که در یک مجموعه پرورش و تکثیر ماهی برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز زن و میلاد حضرت فاطمه (س)، گفت: سرانه مصرف شیلات در دنیا ۲۲ کیلوگرم است در حالیکه در کشور ما ۱۱ کیلوگرم می‌باشد و این مصرف پایین تنها توسط بانوان جبران خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور یکی از ویژگی‌های زن ایرانی را طبخ اصولی غذا با رویکرد تأمین نیازهای اعضاء خانواده است دانست و افزود: هم‌افزایی خرده فرهنگ‌ها و کنار هم قرار گرفتن تفکرهای مختلف به رشد و پیشرفت همه جانبه کشور است که در راستای این مهم می توان شاهد تحولات اساسی در بستر جامعه بود.

وی با تأمل بر اهمیت پیشرفت فرهنگی جامعه مطرح کرد: استان البرز که به عنوان ایران کوچک از آن یاد شده است ظرفیت و توانایی این را دارد که با هم‌افزایی فرهنگ‌های مختلف به توسعه فرهنگ جامعه کمک کند و بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع سازد.

خون میرزایی در محور دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت های صنعتی، بهداشتی، غذایی و … استان البرز به ویژه در شهرک های صنعتی مطرح کرد: این استان با وجود حلقه‌های پیش تولید، تولید و پس‌از تولید می‌تواند به جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل کاستی‌ها در فرهنگ غذایی مردم جامعه، وجود اشکالات در سبد غذایی مردم است که برای مثال می‌توان به مصرف بالای روغن، نمک، شکر، نوشابه و کربوهیدرات اشاره کرد همچنین عدم مصرف کافی پروتئین، گوشت و آهن از اشکالات سبد غذایی مردم است که این سبد غذایی پر اشکال هزینه و خسارات بسیاری برای مردم جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲ /س/۲