به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز،  نبی‌الله خون‌میرزایی در جشنواره طبخ آبزیان که در یک مجموعه پرورش و تکثیر ماهی برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز زن و میلاد حضرت فاطمه (س)، گفت: سرانه مصرف شیلات در دنیا ۲۲ کیلوگرم است در حالیکه در کشور ما ۱۱ کیلوگرم می‌باشد و این مصرف پایین تنها توسط بانوان جبران خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور یکی از ویژگی‌های زن ایرانی را طبخ اصولی غذا با رویکرد تأمین نیازهای اعضاء خانواده است دانست و افزود: هم‌افزایی خرده فرهنگ‌ها و کنار هم قرار گرفتن تفکرهای مختلف به رشد و پیشرفت همه جانبه کشور است که در راستای این مهم می توان شاهد تحولات اساسی در بستر جامعه بود.

وی با تأمل بر اهمیت پیشرفت فرهنگی جامعه مطرح کرد: استان البرز که به عنوان ایران کوچک از آن یاد شده است ظرفیت و توانایی این را دارد که با هم‌افزایی فرهنگ‌های مختلف به توسعه فرهنگ جامعه کمک کند و بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع سازد.

خون میرزایی در محور دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت های صنعتی، بهداشتی، غذایی و … استان البرز به ویژه در شهرک های صنعتی مطرح کرد: این استان با وجود حلقه‌های پیش تولید، تولید و پس‌از تولید می‌تواند به جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل کاستی‌ها در فرهنگ غذایی مردم جامعه، وجود اشکالات در سبد غذایی مردم است که برای مثال می‌توان به مصرف بالای روغن، نمک، شکر، نوشابه و کربوهیدرات اشاره کرد همچنین عدم مصرف کافی پروتئین، گوشت و آهن از اشکالات سبد غذایی مردم است که این سبد غذایی پر اشکال هزینه و خسارات بسیاری برای مردم جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲ /س/۲