فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 441758
شنبه - 31 شهریور 1397 - 17:04

سرازیر شدن فاضلاب ها به دریاچه اوان نگران کننده است

معاون محیط زیست استان قزوین گفت: جاری شدن فاضلاب روستاها به دریاچه اوان می تواند تهدید جدی برای تخریب سیمای طبیعی این چشم انداز زیبای گردشگری باشد و باید برای حل آن اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازاداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، عبدالحسین مظفری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان قزوین در جلسه کارگروه میراث فرهنگی. صنایع دستی و گردشگری استان که در سالن مدیریت بحران قزوین تشکیل شد اظهارداشت: حفظ منظر طبیعی در دریاچه اوان ضروری است و نباید تغییرات و فعالیتهای عمرانی و ساماندهی به سیمای طبیعی آن آسیب بزند.

وی افزود: باید وضعیت فاضلاب روستاهای اوان و ورگل که به دریاچه اوان سرازیر می شود مدیریت شودهر چند روستاها از چاههای جذبی استفاده می کنند اما باید شرکت آبفا برای ساماندهی آن برنامه داشته باشد.

مظفری تصریح کرد: سیلابهایی که از شرق وارد دریاچه می شود همچنان ادامه دارد لذا لازم است در این زمینه هم اقدام مقتضی صورت گیرد.
وی اظهارداشت: پتانسیل دریاچه اوان در خصوص صید ورزشی مهم است و رویکرد ما باید استفاده از همه این قابلیتها باشد زیرا «اوان» تنها دریاچه ای است که سیمای طبیعی خود را حفظ کرده است.

 انتهای پیام