استانها » البرز
کد خبر : 636398
جمعه - 19 بهمن 1397 - 18:45
هدیه دیگری از چهلمین سالگرد انقلاب

سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس البرز به بهره‌برداری رسید

رئیس فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ، سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس ۱۱۵ استان البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس البرز به بهره‌برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، علی بابایی ضمن تبریک چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، سامانه نوین عملیاتی اورژانس ۱۱۵ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این سامانه، کل عملیات انجام شده بصورت یک پرونده الکترونیک، بدون کاغذ(paperless) و قابل ردیابی بوده بصورتی که در شروع عملیات کارشناس پرستار تریاژ تلفنی که در واحد ارتباطات اورژانس، پاسخگوی شماره تلفن ۱۱۵ است با ارائه مشاوره و ثبت شرح حال بیمار و آدرس وی، پیشگامان ارائه خدمات می‌شود و با نمایش لحظه به لحظه تعداد افراد در انتظار، مدیریت بهتری در پاسخگویی به تماس‌ها داشته و زمان انتظار تماس گیرندگان به شکل قابل توجهی نسبت به قبل کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز بیان کرد: با اختصاص دادن گوشی موبایل یا تبلت به پایگاه‌های اورژانس و ارسال آنلاین مأموریت و آدرس محل فوریت، از طریق اینترنت، زمان اعلام مأموریت کاهش می‌یابد و به این ترتیب، ثبت و نگهداری مستندات مأموریت‌های اورژانس به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

به گفته بابایی این امر موجبات ساماندهی آمار و اطلاعات و نیز بهره‌گیری به موقع و آنلاین از آمار را فراهم می‌کند؛ همچنین با ثبت آنلاین وضعیت بیمار در سامانه ،کل پروسه عملیات قابل مشاهده و نظارت پزشک مقیم مرکز بوده و دستورات لازم درمانی و هدایت بیمار به بیمارستان از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با بهره‌گیری از این امکان، این فرصت به دست می‌آید که با تکیه بر آمار صحیح و به موقع، برنامه‌های موثری در جهت بهبود خط مشی‌ها و ارتقاء کمی و کیفی خدمات تدوین و اجرا شود و بیش از پیش زمینه افزایش رضایت‌مندی دریافت‌کنندگان خدمات درمانی پیش بیمارستانی فراهم گردد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز ادامه داد: آمبولانس‌های اورژانس به دستگاه GPS و پنل ثبت موقعیت مجهز شده‌اند و با دریافت مأموریت جدید، نزدیکترین آمبولانس آماده انجام ماموریت به آدرس موردنظر ارسال می‌شود و این امر در کاهش زمان اعلام مأموریت و رسیدن بر بالین بیمار موثر می‌باشد.

بابایی دیگر مزیت‌های سامانه نوین عملیاتی اورژانس ۱۱۵ را وجود داشبوردهای مدیریتی و کنترل کیفیت به صورت آنلاین خواند و گفت: این شرایط به‌گونه‌ای است که مدیر مرکز استان و تیم کنترل کیفیت، به صورت آنلاین، به آمار و اطلاعات ماموریت‌ها و موقعیت مکانی و زمانی آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ البرز دسترسی و نظارت داشته و در صورت لزوم، مداخله سریع خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در صورت لزوم انتقال به مرکز درمانی، بیمارستان مقصد به صورت آنلاین قبل از انتقال بیمار به آن مرکز بوسیله لینک تعبیه شده در بخش تریاژ از وجود بیمار ، علت بیماری و شرایط بالینی وی مطلع شده و پرسنل اورژانس بیمارستان با فراهم کردن دارو و تجهیزات متناسب با نوع بیماری، آماده پذیرش بیمار خواهند بود.

رئیس فوریت‌های پزشکی استان البرز تصریح کرد: در پایان ماموریت قابلیت نظرسنجی آنلاین توسط بیمار و سوپروایزر اورژانس بیمارستان فراهم شده و در لحظه اتمام ماموریت، با ارسال پیامک به مرکز، مسئول شیفت اورژانس۱۱۵در‌خصوص کیفیت اقدامات درمانی انجام شده توسط تکنسین‌های اعزامی مطلع خواهد شد.

انتهای پیام/و/ف