انتخابات شوراها از منظر روسای هیات‌های استانی نظارت/

سالک: بررسی صلاحیت کاندیداها براساس استعلام دستگاه‌های ۴ گانه توسط هیات نظارت/ تردید نسبت به وجود آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه صلاحیت کاندیداها براساس استعلام دستگاه‌های ۴ گانه بررسی می‌شود، گفت: بعید می دانم آمادگی برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در استان اصفهان وجود داشته باشد.

سالک: بررسی صلاحیت کاندیداها براساس استعلام دستگاه‌های ۴ گانه توسط هیات نظارت/ تردید نسبت به وجود آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی
به گزارش پایگاه خبری ربیع، احمد سالک کاشانی  در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان، اظهار داشت: هیات اجرایی براساس ضوابط قانونی عمل کرد ولی بسیاری از افرادی که باید رد صلاحیت می شدند را رد نکرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیات نظارت بر اساس قانون از ۴ دستگاه استعلام خواهد گرفت و به آنچه که از استعلام به دست آید، عمل می کند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان با اشاره به وضعیت بررسی صلاحیت کاندیداها در استان اصفهان، ادامه داد: اعضای هیات‌های نظارت در ۲۴ شهرستان و بیش از ۵۰ بخش استان اصفهان، اقدامات مناسبی را انجام داده‌اند، البته طبیعی است که براساس ضوابط قانونی در این زمینه، عده ای تایید و برخی رد صلاحیت شوند و مشکلی در این روند وجود نداشته است.

سالک کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا در استان اصفهان هیات‌های اجرایی، پرونده کاندیداها را به هیات های نظارت ارائه کرده اند یا خیر؟، گفت: عدم ارائه پرونده کاندیداها از هیات های اجرایی به هیات های نظارت، در کل کشور وجود دارد و ما نیز به عدم ارائه این پرونده ها اعتراض کردیم.

وی با بیان اینکه لازم است پرونده کاندیداها در اختیار هیات نظارت باشد تا بتوانند نظارت کنند، افزود: هیات نظارت مامور شده تا بر اساس استعلام دستگاه‌های ۴ گانه صلاحیت کاندیداها را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بعید می دانم در استان اصفهان برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود داشته باشد، متذکر شد: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، ضمنا هنوز ابلاغی به هیات نظارت استان اصفهان نرسیده است.

خانه ملت