استانها » الناز حسینی » تولیدی » کردستان
کد خبر : 850699
سه شنبه - 16 مهر 1398 - 12:22

سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور صورت می‌گیرد

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اینکه فرار مالیاتی جرم محسوب می‌شود، گفت: سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور انجام می‌گیرد.

سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور صورت می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اینکه فرار مالیاتی جرم محسوب می‌شود، گفت: سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور انجام می‌گیرد.

هادی خانی اظهار کرد: فرار مالیاتی جرم محسوب می‌شود و مبارزه با آن در دستور کار امور مالیاتی است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های حاکمیتی از جمله نیروی انتظامی و اطلاعات می‌توانند در مبارزه با فرار مالیاتی اثرگذار باشند، افزود: بررسی تراکنش‌های بانکی نیز در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی انجام می‌گیرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: تخمین زدن فرار مالیاتی در استان‌ها مستلزم ریز داده‌های اقتصادی است که بتوانیم برآوردی در استان و کشور داشته باشیم.

خانی اضافه کرد: سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم و باتوجه به اینکه کردستان در برخی شهرها مانند بانه قطب اقتصادی کشور است رصد دقیق‌تری از فعالیت اقتصادی آن انجام می‌گیرد.

عمومیت و عدالت محور فعالیت امور مالیاتی است

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشوراعلام کرد: دو اصل عمومیت و عدالت‌محور فعالیت‌های ما در امور مالیاتی است، ما باید به سمتی حرکت کنیم که براساس ثروت و درآمد مالیات را مطالبه کنیم.

خانی تمامی فعالیت‌های رسانه‌ای، هنری و کشاورزی معاف از پرداخت مالیات دانست و بیان کرد: هر فعالیت اقتصادی که درآمد کسب کند و معاف نباشد مشمول پرداخت مالیات است.

وی اعلام کرد: دغدغه ما دستگاه‌های کارتخوانی است که دست فروشندگان بوده و باید دید آیا به نام خود فروشنده است یا شخصی دیگر از آن بهره می‌برد. مدیرکل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: هفت میلیون دستگاه پوز در کشور داریم که باید تا پایان سال تک تک آنها شناسه‌دار شوند و آنهایی که شناسه ندارند باید غیرفعال شوند.

خانی اظهار کرد: کسانی‌که فرار مالیاتی می‌کنند تلاش غیرقانونی برای پنهان نگه داشتن میزان واقعیت‌ها دارند بنابراین باید دستگاه‌های اجرایی وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهند تا مانع فرار مالیاتی شوند. وی گفت: با اقداماتی که در پیش می‌گیریم آینده روشنی را برای جلوگیری از فرار مالیاتی متصوریم.