اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » البرز » سازمان تأمین اجتماعی
کد خبر : 794277
شنبه - 19 مرداد 1398 - 15:34

سازمان تامین اجتماعی گام های موثری در جهت گسترش خدمات درمانی برداشته است

مدیر درمان تامین اجتماعی البرز با بیان اینکه این سازمان درسال های اخیر قدم های موثری در جهت گسترش خدمات الکترونیکی و آسایش رفاه بیمه شدگان برداشته است، گفت: از مهمترین این خدمات اجرای نسخه الکترونیک، نوبت دهی الکترونیکی و سامانه سوابق است.

سازمان تامین اجتماعی گام های موثری در جهت گسترش خدمات درمانی برداشته است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر ابوالفضل آفریده در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال استان البرز، با قدردانی از تعامل سازنده و زحمات صادقانه اصحاب رسانه ای استان، لازمه حیات هر سازمانی را وابسته به اطلاع رسانی مناسب عنوان و بیان داشت: هر سازمان اگر می خواهد پویا، چابک و سرزنده بماند باید ارتباط و تعامل مناسب با رسانه ها داشته باشد.
دکتر آفریده افزود: سازمان ها و مردم به منظور دریافت اخبار و اطلاعات دقیق و صحیح به خبرنگاران و رسانه های رسمی نیاز دارند و احترام و اعتماد به اصحاب رسانه یکی از مهمترین شاخصه های ارتباطی روابط عمومی ها در سازمان تامین اجتماعی است.
مدیر درمان تامین اجتماعی البرز با اشاره به مشکلات مراکز درمانی شهرستان فردیس اظهار داشت: همواره در سال های اخیر تلاش کرده ایم با افزودن امکانات تخصصی به پلی کلینیک تخصصی فردیس بتوانیم خدمات شایسته ای به بیمه شدگان و مردم شهرستان ارائه نمائیم ولی با توجه به شرایط شهرستان فردیس و مناطق اطراف آن، این پلی کلینیک جوابگوی نیاز بیمه شدگان و مردم شهرستان نبوده و امیدواریم مسئولین وزارت بهداشت و درمان و همه ارگان های مربوطه در جهت ایجاد یک مرکز بستری مناسب در این منطقه اقدام نمایند.
مدیر درمان تامین اجتماعی البرز افزود: با توجه به نزدیکی این استان به پایتخت کشور، مهاجر پذیری استان البرز و افزایش چشمگیر مراجعه بیمه شدگان استان های همجوار به مراکز درمانی این استان، نیاز به توسعه مراکز بیمه ای و درمانی در استان وجود داشته و در حال حاضر نیز توسعه مراکز و همچنین بیمارستان تامین اجتماعی هشتگرد در دستور کار این مدیریت قرار دارد.
دکتر آفریده اجرای نسخه الکترونیک، نظام ارجاع بیمار، پزشک خانواده و کارت هوشمند سلامت را لازمه ارتقای سلامت بهداشت و درمان در جامعه عنوان و از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست کرد به عنوان بازوان توانمند که همواره در جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی به شهروندان پیشرو هستند در جهت اجرای بهینه این طرح ها گام بردارند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیز قدم های موثری در جهت گسترش خدمات الکترونیکی و آسایش رفاه بیمه شدگان برداشته است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد گسترش همه جانبه خدمات الکترونیک در سطح سازمان باشیم.

در ادامه این نشست مرتضی سلامی مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمات و تلاش های خبرنگاران استان البرز گفت: اصحاب رسانه، روشنی بخش اذهان عمومی جامعه به شمار می آیند.
وی با اشاره به خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ خدمت تامین اجتماعی در استان به صورت الکترونیک در حال اجراست که با ادامه توسعه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، در آینده ای نزدیک خدمات الکترونیک این سازمان به ۲۰۰ خدمت افزایش خواهد یافت.
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز، بهره گیری از خدمات الکترونیک را راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات موجود عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به گستردگی خدمات، حضور متقاضیان و مراجعین سازمان تامین اجتماعی و صرف وقت و هزینه های زیاد، بهره گیری از خدمات الکترونیک و جایگزینی روشهای بهینه می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات تامین اجتماعی را در بخش های مختلف پوشش دهد.
سلامی نوبت دهی الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی را یکی از خدمات شایسته و مهم عنوان و اظهار داشت: بیمه شدگان هم اکنون با دریافت نوبت الکترونیکی در روز و ساعت مختص خود، می توانند به شعب و کارشناسان مربوطه در وقت تعیین شده مراجعه و نسبت به انجام کار و درخواست خود اقدام نمایند و این موضوع می تواند مهمترین صرفه جویی در وقت و هزینه را به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به راه اندازی روشهای نوین و غیر حضوری اظهار داشت: رویکرد سازمان تامین اجتماعی در این خصوص دسترسی و استفاده از کار آمدترین و بهترین شیوه های ارائه خدمات و کسب رضایتمندی مراجعین است و در این راستا گام های موثری در جهت رفاه حال بیمه شدگان برداشته شده که سامانه متمرکز ارائه خدمات غیر حضوری از مهمترین اقدامات در این زمینه است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز عدم تضییع حقوق ذینفعان، ارائه خدمات بهینه، تخصیص ظرفیت مناسب در شعب و جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان را نتایج توسعه خدمات الکترونیک عنوان و اظهار امیدواری کرد که با گسترش تمامی خدمات الکترونیک شاهد آسایش و رفاه بیمه شدگان بیشتر بیمه شدگان عزیز باشیم.