استانها » البرز
کد خبر : 398003
یکشنبه - 4 شهریور 1397 - 13:16
مدیرکل سازمان بهزیستی استان البرز :

سازمان بهزیستی به سخت‌گیری ۱۳ بانک عامل اعتراض دارد/اختصاص ۲۰میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان بهزیستی

مدیرکل سازمان بهزیستی استان البرز گفت: سازمان بهزیستی به تضامین سخت گیرانه و سلیقه‌ای عمل کردن ۱۳ بانک عامل اعتراض دارد و خواهان تسهیل گری این بانک‌ها است

سازمان بهزیستی به سخت‌گیری ۱۳ بانک عامل اعتراض دارد/اختصاص ۲۰میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان بهزیستی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، اسدالله حیدری امروز گفت: تخصیص اعتبارات وام به ارزش ۲۰ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان از بند ب ماده ۱۶ برنامه‌وبودجه به وام‌های خوداشتغالی مددجویان بهزیستی انجام‌شده و تا اکنون مبلغ ۹ میلیارد تومان از اعتبارات در اختیار ۱۳ بانک قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه سازمان بهزیستی به تضامین سخت گیرانه و سلیقه‌ای عمل کردن ۱۳ بانک عامل اعتراض دارد گفت: خواسته سازمان بهزیستی در راستای بیانات مقام معظم رهبری، اشتغال‌زایی و تسهیل گری در تضامین مددجویان است که این امر مستلزم در نظر گرفتن شرایط جامعه واهدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌باشد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان البرز تأکید کرد: جامعه هدف بهزیستی افرادی با عدم تملک مالی هستند که خیلی نمی‌توانند تضامین بانک‌ها را انجام دهند ولی با تسهیل کردن شرایط این افراد هم می‌توانند به‌حق خود برسند.

حیدری همچنین اظهار کرد: تأکید استاندار در جلسات پرهیز از سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌ها برای دریافت تضامین و طبق الگوی واحد عمل کردن است.

وی ادامه داد: اعتبارات سال ۹۶، اشتغال‌زایی برای جامعه هدف بهزیستی با مبلغ ۲۸ میلیارد تومان بوده که تا پایان سال نیمی از این اعتبار یعنی حدود ۱۴ میلیارد تومان به مددجویان پرداخت‌شده و خواسته ما تسهیلگری تضامین بانک‌ها و پرداخت تمامی اعتبارات به مددجویان  است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: تمامی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی می‌توانند با مراجعه به ادارات در مراکز شهرستان‌ها برای دریافت وام خوداشتغالی از ۱۰ میلیون تومان برای مشاغل خانگی تا ۲۰ میلیون تومان برای مشاغل دیگر درخواست وام نموده و با تکمیل کردن مدارک به بانک‌ها جهت ارائه تضامین و دریافت وام معرفی شوند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان البرز گفت: برای خودکفایی و خوداشتغالی جامعه هدف بهزیستی به‌صورت مشارکتی از خیرین  ۱۳۰  دستگاه سبزی خردکن و چرخ‌های خیاطی دریافت شده که به مددجویان تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/